שאל את הרב

מטרת השמאל במדינה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/03/02 16:33 ז בניסן התשסב

שאלה

ברצוני לשאול שאלה בנושא פוליטי-חברתי שבזמן האחרון אנו עוסקים בו הרבה בארצנו- תנועות "הימין והשמאל":

דרכי התורה מורות על כך שהארץ הזו היא שלנו, שעלינו לחיות פה וליישב את א"י, ובעיקר שאין ברשותנו לתת שום חלק ולו הקטן ביותר תמורת שום דבר שבעולם, כי זוהי הארץ שלנו שניתנה לנו ע"H הקב"ה.

דרכים אלו (דרכי התורה) נתמכות לחלוטין ע"י תנועות הימין, אולם תנועות השמאל טוענות בדיוק להפך- שמה שאנו עושים זוהי כבישה לא חוקית ושהשטח הזה כלל לא שייך לנו!

ולכן ברצוני לדעת: מהי מטרת בריאתה של דעה כזו בעולמנו- בעמנו- עמ"י? כיצד אנו אמורים להתמודד בימים קשים אלו עם דעה כזו שבמידה מסוימת היא קצת הגיונית, אולם- היא נוגדת את דרכי התורה? לכל דבר ודעה בעולם יש תכלית ומטרה- מהי המטרה של דעה שכזו שנראה לכאורה שהיא כל כך "אוהבת ערבים" ונגד עמנו-עצמנו ובשרנו?

ולסיכום- * מה דעה זו שכל כך קשה לי להבין אותה באה לברר ולתרום לנו?

* מה אמור להיות יחסנו והתנהגותנו כלפי דעה זו ואנשים שמאמינים ותומכים בדעה זו?

* כיצד נצליח לגשר על כל הפערים הקשים האלו ולחיות בכל זאת כעם אחד, עם שאיפות משותפות, מה שלא נראה כ"כ קיים בימינו?

אשמח מאוד אם כבוד הרב יוכל לענות לשאלתי

בתודה מראש- הודיה

נ.ב- מצטערת שהשאלה כל-כך ארוכה!!!

תשובה

אני חושב שגם השמאל מרגיש שהארץ הזו שלנו ולכן הוא כאן ונלחם עליה. כך היה בקום המדינה שאנשים עזבו כל טוב ארצות נכר ועלו לארץ במסירות נפש אבל לא היו יכולים להסביר במשנה הגיונית צרופה מה הם עושים כאן.
צריך לזכור כי מי שבנה את המדינה ונלחם על הקמתה היה בעיקר השמאל.
ברוך ה' שהם עלו ועשו מה שעשו.
מה המסקנה. שצריך ללמוד תורה ולהבין את תפקידינו בארץ ישראל. ההבנה נותנת יותר כח. יש בה סכנה כלשהיא כיון שהמבין חושב לפעמים שהוא מבין הכל והכל הוא לפי גודל הבנתו. לכן צריך הרבה ענוה עם הלימוד. אבל הלימוד נותן תוקף וכח למעשה, למה הדבר דומה לברזל הנמצא בתוך הבטון. שאילולי הוא לא יתקיים הבטון ויהיו בו סדקים שיפילו אותו. בפני עצמו הוא עלול להתכופף.
תפקידו של השמאל היום הוא להכריח אותנו לברר באופן עמוק יותר בתוכינו מה אנחנו עושים כאן. שלא יהיו מעשינו בחינת מצוות אנשים מלומדה. שנצטרך להסביר למה אנחנו כאן. מה תפקידינו. שנסביר קודם לעצמנו ואחר כך לכולם מה תפקידינו עלי אדמות. תפקידינו כעם ותקפיד כל יחיד ויחיד מאיתנו.

כתבות נוספות