שאל את הרב

מחפש דרך בעבודת ה'

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 16/09/03 07:25 יט באלול התשסג

שאלה

בס"ד ,

שלום כבוד הרב,

"מאין יבוא עזרי" אז אמנם זו יכולה להיות שאלה מתוך מזמור ואולי זו יכולה להיות אימרה להתפלפלות יתר (מאין ) אבל אני באמת תוהה כבוד הרב, כמה אפשר לחפש?

אני מדבר על השלווה הזאת, על השקט הנפשי, על המקום שבו הנשמה כבר לא מחפשת אלה מתחילה לעבוד..

אני חושב שבמסע הזה אחר "מילוי הנפש" עברתי כבר כל כך הרבה מקומות ואמנם כל מקום מילא חלק בנפש אבל לא היה שקט, לא הייתה שלווה..

הייתי אצל רבנים-מקובלים וכל אחד הגדיר את מצבי דרך ה"משקפיים" שלו,

האחד קרא למצב "אורות דתוהו בלי כלים דתיקון"

השני קרא לזה אי איזון בין הרצון לקבל לרצון לתת ,

השלישי קרא לזה חוסר צימצום..

אבל אף אחד לא נתן תשובה ממשית מה הלאה?

אז נכון שקשה לי מאוד עם גבולות וזה יכול להתבטא בצורך שלי במקום נידח רחוק מעיר ,וזה יכול להתבטא בחוסר בגמרא ויותר מידי פנימיות ,אבל או קיי ,אני מקבל זאת ואני עדיין מצוי באותו מצב,לא מצאתי ישיבה שבה אני אוכל לשבת ולהרגיש שקט נפשי וגם שויתרתי על הישיבה לא כל כך הסתדרתי בעולם המעשה..אז מה עושים ??

בברכת שנה טובה והרבה תודות.

(גיל-25,לא נשוי?)

תשובה

בס"ד

לשואל שלום וברכה !

התלבטויותיך מצטרפות להרבה התלבטויות כאלו אצל בני נוער כיום ואין הדבר מקרה, אלא שהארה חדשה הופיעה בדורנו, רוח חדשה נושבת כיום, היא פורצת גבולות, דורשת עמקות וקרבת אלוקים מתגלה היא ברצון לקבל, להיפתח, להיות חלק עם השינוי, במקום לכבוש היא מבקשת להרפות, לתת לחיים הטובים להוביל אותנו, רוצה היא לשיר את כל הגוונים של החיים, לשוב אל הטבע אל הפשטות ואל התמימות.

באמת זכינו בגילוי חדש בדור האחרון והדברים ידועים וארוכים, ספרים ואנשים רבים חושפים את הקולות האלו מכל הזרמים, הציבורים ואפילו ממקומות שונים ורחוקים בעולם.

רצוני לאמר בתנועת הנפש שלך אל החיפוש, הגילוי ומילוי הנפש היא טבעית לדורנו. לכן המשך לחפש המשך לגלות את הקולות אבל עשה זאת מאהבה !

הכוחות הנדרשים לדורנו לעבוד את עבודתו המיוחדת – עבודת ההרפיה אינה כוללים כמות גדולה של כח וגבורה, דווקא החולשה הנפשית שפוגעת באנשים כיום היא המאפשרת להם להרפות להיות עדינים על מנת להקשיב.

אבל גם צד שלילי יש בה שסוף כל סוף האנשים חלשים.
החולשה יוצרת תיסכול, התיסכול יוצר פחד והפחד יוצר חוסר שקט נפשי.

אך אל לנו לפחד עלינו להאמין בסגולתנו המיוחדת דווקא לנו, ולבחור לחפש ולגלות באהבה. זה עניין של זמן, לאט לאט הקולות ישמעו יותר, האמון יגדל ובחירתנו להיות כנים עם עצמנו יעשו מתוך אמונה ואהבה ואז גם הגבירה תמצא את מקומה ונביא לדור הבא את מתנתנו, כדי שהם ישכללו אותה לפי בחינתם עד ביאת גואל צדק במהרה בימינו.

נ.ב.
ראה נא. ההערה שכתבת בסוף בסוגריים היא מאוד משמעותית לשאלתך. אין אפשרות בטבע האנושי להרגיש שלמות או בדרך לשלמות כשאדם אמיתי חי לא נשוי. אלוקים יצר אותנו "וייצר" עם שני יצרים על מנת שנבנה עולם על ידי שנבנה משפחה וכשאדם לא הולך בדרך שיעד לו אלוקים הוא ירגיש חסר.

למה הדבר דומה?
למי שמוצא את כל התשובות לכל השאלות הרוחניות אבל לא אוכל אוכל - סתם משהו חומרי.

אולי הוא אוכל אבל קר לו.
אולי הוא לבוש - אבל הוא חולה.
אולי הוא בריא - אבל הוא רווק.

בכל המקרים הללו הוא ירגיש חוסר נחת מעיק. הוא לא ירגיש שלם. הוא לא יבין מאיפה בא החסרון שלו והמועקה והחיפוש הבלתי מתפשר. והאמת היא שהוא מחפש ["תחת הפנס"] ולא במקום הנכון.

תתחתן - ותוך כדי כך ובמיוחד אחר כך תמשיך את החיפושים שלך בדרך שכתובה לעיל.


בהצלחה.

שמעתי על הספר "הלב והמעיין" של הרב ארז משה דורון ואע"פ שאינני מכיר את הספר הזה שמעתי שהוא טוב. ראה.

כל טוב ובהצלחה.

כתבות נוספות