שאל את הרב

איך להתגבר על קשר שנפסק?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/07/22 19:21 כה בתמוז התשפב

שאלה

אני בת כמעט שמונה עשרה, עולה לי''ב

דוסית כזאת אבל חוזרת בתשובה..

אני לומדת בבית ספר מעורב ויש לי איזה ילד בכיתה שגם הוא דוס כזה שחזר בתשובה, לאחרונה התקרבנו, מאוד.

זה התחיל מדיבור בווצאפ פה ושם, לשיחות עומק של שעות, למפגש בכל הזדמנות, לזה שמצאנו את עצמנו כל יום בשיחה מתמשכת משהתעוררתי עד שנרדמתי

תמיד תמיד הוא אמר שהשאיפה האמיתית שלו היא להתרחק מבנות, להשאר עם כולן בגדר שלום שלום, ושהוא סה''כ מצליח, חוץ מעם מישהי אחת,

איתי.

לפני יומיים ישבנו לשיחה, ובשיחה נאמר שהוא בהחלט ראה משהו זוגי בינינו אבל - זה לא הגיל, חייב לגדוע את זה

הוא החליט שהוא מתייעץ עם הרב שלו, לוודא שהוא אכן עושה את המהלך הנכון

הרב שלו תמך בזה

ואני באמת מבינה למה

הוא הביא לו שם אוסף נימוקים נרחב ללמה זה לא טוב בגיל שלנו וכמה זה מסוכן

אז הוא רשם לי מכתב (יותר מגילה) בוא הוא רושם את כל הסיבות שהרב פרט, את כמה שהוא אוהב אותי ואני חשובה לו וכמה קשה לו שזה צריך להסתיים, אבל זה צריך.

השאלה היחידה שלי וזה פשוט הפורום היחיד שאני מכירה..

איך מתגברים?

מצד אחד אני מרוסקת, בחיים שלי לא הרגשתי ככה

ומצד שני אני גם יודעת שלהתנתק ממנו זה לא באמת אפשרי כי.. אנחנו יחד בבית ספר ובעוד המון דברים מחוצה לו

מה שהופך מפגש יומיומי בינינו למשהו שבשגרה

ואני די בטוחה שזה לא יתרום לכאב לב..

בקיצור,

אני צריכה עצה

איך גורמים ללב להפסיק לכאוב, ולי להפסיק כמעט לעשות תאונות דרכים כי אני פשוט בוכה בנהיגה ):

תשובה

שלום לך.

וואוו איזה סיפור! את פשוט גדולה מהחיים – ככה לחזור בתשובה בגיל כל כך מוקדם, לשנות דרך, להיות בקשר עם מישהו שמתאים לך מבחינה דתית, אני מאמינה שגם חיזקתם אחד את השני בהמון מובנים במהלך הקשר אז – אשרייך!

את מתארת מציאות ממש קשה ומורכבת, זה לא פשוט לשתף בכאבים שלך וניכר מהכתיבה שלך שיש בך כוחות אדירים. שאת נעימה, אכפתית, שאפתנית, חזקה, חכמה, עם אמונה וכח רצון אדיר.

רבות מאיתנו בגילאי תיכון כבר ממש רוצות שיהיה לנו חבר וחולמות על זוגיות שכזו. אבל שם הקושי אנחנו רוצות "רק חבר" אבל לא ממש רוצות את הצעד הבא של "זוגיות וחתונה". בגיל כזה באמת קשה לשמור על הקשר כך שישרוד עד החתונה וגם הרבה פעמים אנחנו לא בשלות מספיק לכך.

אני יכולה רק לדמיין כמה קשה לך, הגעגוע, הריחוק ועוד להמשיך לראות אותו ולנסות להמשיך הלאה כאילו כלום לא קרה. אני מאמינה שמה שעוד יותר מקשה זה שאת בשכל יודעת "שזה הדבר הנכון" אבל בלב זה ממש לא מרגיש ככה. מי יודע, אולי בעתיד תמצאו אחד את השנייה שוב...

אז מה אפשר לעשות במצב שלך? הנה כמה רעיונות וכיוונים למחשבה שאת יכולה לשקול ולבחון.

1. לשמור על קשר עם הקרובים לך. את אולי מרגישה לבד ובודדה, ושלא מספיק מבינים את צורת החיים שלך ומה שעובר עלייך. ולמרות זאת יש לך את המשפחה והחברות שלך שרוצים להיות שם בשבילך, זה המקום הטבעי שלך וחשוב שתרגישי שאת יכולה לפרוק איתם.

2. לדבר עם רבנית או דמות תורנית שאת מרגישה בנח איתה. את יכולה לספר לה על מה שאת חווה, על הדרך שעברת ואני מאמינה שתתן לך כתף לפרוק את מה שעובר עלייך.

3. לבטא את התחושות שלך. על ידי כתיבה, מוזיקה, וגם על ידי אפיק מרכזי וחשוב בחייך – על ידי תפילה. תתפללי על עצמך, תתפללי על הכאב שלך ותתפללי על מציאת הבן זוג הנכון בזמן הנכון.

4. לעשות מדיטציה – להרפייה ושחרור. יש מדיטציה שאני ממליצה לעשות לפני השינה (לצערי זו הדרכה ביוטויוב באנגלית – אם זה מתאים לך בכיף מוזמנת גם לנסות

). העקרונות שלו היו להרגיש את הגוף נרגע, לתת לכל איזורי הגוף לאט לאט לשקוע בתוך המזרון. להרגיש מוגנים בחדר שלך ולחשוב על כך שלא משנה מה עבר היום – היום נגמר ויש לך יום חדש עם הזדמנויות חדשות בפתח. בהדרכה במדיטציה זו הוא מבקש לחשוב על שלושה דברים שקרו היום, לא סתם שלושה דברים אלא שלושה דברים מדהימים, שגרמו לנו לשמוח. מוזמנת גם בלי המדיטציה לרשום לעצמך דברים טובים שקרו לך באותו היום.

5. לדאוג לעצמך – גם במובן הפיזי. לשים לב שאת אוכלת וישנה כמו שצריך, לעשות גם ספורט – זה ממש טוב לנפש. לדאוג לעצמך בכל המובנים. כשהגוף במקום יותר טוב קל לנו להרגיש בכללי יותר טוב עם עצמנו. ומכאן גם שתדאגי לבטיחות שלך – תנהגי בכביש בזהירות ותשימי טישו לידך...

קשה לשכוח ולהתגבר על האהבה הראשונה שלנו (וזה גם לא נהיה קל יותר באהבות הבאות שיהיו לנו...) אבל מכל מצב לומדים משהו ואני מקווה שתוכלי לקחת את החוויה שלכם יחד ולנצור אותו ברגעים המיוחדים שלך וללמוד משהו על עצמך ועל מי שאת רוצה להיות.

בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

כתבות נוספות