שאל את הרב

מורה שמכשילה אותי ....

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 04/09/19 23:30 ד באלול התשעט

שאלה

כבוד הרב !

שלום עליך

יש לי בעיה קטנה

הייתה לי מורה באגף בישיבה התיכונית (היא לא לימדה אותי רק הסתובבה שם) ו.. איך להגיד נפלתי בגללה כמה פעמים ברוך ה' התחלתי חזרה בתשובה מקווה שה' יסלח לי

כבוד הרב !

היא הייתה נגיד עיני כמעט כל הזמן ועכשיו שהמשכתי באותה ישיבה תיכונית היא עדיין לא יוצאת לי מהראש !

כבוד הרב לא ראיתי אותה הרבה זמן ברוך ה'

אבל יצר הרע משחק בי ואני לא יודע מה לעשות הטלפון של מסונן רמה 3 בנטספארק

מה לעשות כבוד הרב שיצר הרע מעלה עלי את התמונה שלה ?

וכבוד הרב יש לי עוד בעיה קטנה היה לנו לפני שנתיים טיול שנתי והיא באה כבוד הרב יצר הרע רע מנעוריו גרם לי לדבר איתה (מאז לא דיברנו)

ואני מפחד עכשיו ממש שאין לי מחילה !

כבוד הרב יש לי מחילה ?

ואיך אני מוציא את התמונה שלה מהראש?

ומה לעשות שיצר הרע בא להכשיל אותי ?

תשובה

שלום עליך צדיק.

למה צדיק? כי אתה מתמודד עם היצר הרע, וגם אם לפעמים הוא מצליח להפיל אותך, אתה לא רוצה בזה ומנסה להילחם בו ולקום. וחז"ל אמרו שמי שעובר עבירה ומתבייש בה, מוחלין לו את כל עוונותיו.

כל הצלחה הכי קטנה שלך, היא דבר יקר ונפלא בעיני ה' יתברך. וזה ששמת הגנה על הסמרטפון זה דבר חשוב מאוד.

לעולם, אבל לעולם, אל תאמין לדבר הזה שיכולה להיות איזושהי עבירה שאין אפשרות לחזור עליה בתשובה. זו העצה של היצר הרע שרוצה לייאש אותך.

בהלכות תשובה לרמב"ם, בסוף פרק ג', לאחר שהרמב"ם מונה את כל אלו שאין להם חלק לעולם הבא, כלומר כאלו שעברו על עבירות חמורות ביותר, הוא כותב כך - "במה דברים אמורים שכל אחד מאלו אין לו חלק לעוה"ב? כשמת בלא תשובה. אבל אם שב מרשעו ומת והוא בעל תשובה, הרי זה מבני העולם הבא, שאין לך דבר שעומד בפני התשובה. אפילו כפר בעיקר כל ימיו ובאחרונה שב יש לו חלק לעולם הבא, שנאמר שלום שלום לרחוק ולקרוב אמר ה' ורפאתיו".

ושם בסוף פרק ד', לאחר שהוא מונה את כל הדברים המעכבים את התשובה, הוא מוסיף - "כל אלו הדברים וכיוצא בהן, אף על פי שמעכבין את התשובה, אין מונעין אותה. אלא אם עשה אדם תשובה מהן הרי זה בעל תשובה ויש לו חלק לעולם הבא". כלומר, אין דבר בעולם שיכול למנוע מתשובה. על כל חטא.

לכן לשאלתך על המחילה - בוודאי שיש לך כבר עכשיו מחילה בעצם זה שאתה מתחרט על כל נפילה ולא רוצה בה.

לגבי התמונות של אותה מורה שבאות לך לראש - אתה צריך להבין שעצם זה שהתמונות עולות לך לראש, זו לא עבירה שלך, כיון שאתה לא בוחר בזה. זה סוג של אונס. האחריות שלך היא על ההתמודדות אחרי שהתמונה עולה.

בכל אופן, אני חושב שצריך להניח את זה בצד, כלומר, לא לעסוק באיך אתה מוציא אותה מהראש, אלא פשוט לעסוק במה שאכתוב בהמשך, ועם הזמן, תראה שהמחשבות עליה ילכו ויפחתו. כמובן, שכדאי מאוד להתאמץ לא להיתקל בה.

לגבי ההתמודדות עם היצר הרע - חשוב לדעת שזו אחת המשימות הקשות ביותר שיש לאדם בחיים. וכמו לוחם בסיירת, מתמודדים כל הזמן, וגם אם חלילה נופלים, עושים כל מאמץ לא ליפול לייאוש, אלא קמים וממשיכים קדימה בכל העצמה.

בפועל צריך להתמקד בסור מרע ובעשה טוב.

כלומר, להשקיע מצד אחד באיך פחות להגיע למקומות ולמקרים שבהם יותר קשה (כמו למשל הסינון ששמת), ואיך להמעיט את הניסיונות המיותרים.

מצד שני, לא פחות חשוב, ואולי אפילו הרבה יותר, להשקיע ב'עשה טוב'. כלומר, בהתקדמות בשמחה בעבודת ה', בלימוד תורה ובעשיית חסדים.

ממליץ מאוד לקרוא את שתי התשובות בקישורים שאני שולח. יש שם דברים חשובים.

https://katzr.net/a6d0be

https://g.kipa.co.il/940456/l/

בהצלחה רבה ואל תשכח לרגע שאתה בן אהוב ויקר של המלך.

כתבות נוספות