שאל את הרב

מה עושים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 09/10/06 10:26 יז בתשרי התשסז

שאלה

בס"ד

שלום רב.

יש לי בעיה ואני צריך עזרה. אני בחור שחזר בתשובה . לפני שלושה חודשים הכרתי בחורה דתיה ואחרי בערך חודש הפכנו לחברים . אני חבר שלה כבר חודשיים ואני והיא מאוד אוהבים אחד את השני כייף לנו לדבר ולהעביר חוויות אחד עם השני . אנחנו מרגישים מקושרים בנפש . אבל לפני כמה ימים היא שלחה לי הודעה שהיא רוצה להיפרד ממני. אחרי שדיברתי איתה קצת הבנתי שזה לא בדיוק החלטה שלה והיא עדיין אוהבת אותי וכנראה מישהי ממשפחתה אמר לה משהו על הקשר שלי ושלה . היא לא רוצה לספר לי מי זה בשביל לא לגרום סכסוך. היא לא יודעת מה לעשות . היא אמרה לי שהיא רוצה שנחזור להיות חברים . היו לנו תוכניות גדולות לעתיד ואנחנו לא רוצים שהכול ילך על סתם. אני והיא לא יודעים מה לעשות ... האם כדאי לעזוב את הקשר הזה ולשכוח את כול מה שהיה בינינו, וזה קשה מאוד. או האם כדאי למרות כול הקשיים לנסות ולהתגבר על המחשולים ולחזור.

בבקשה אני צריך יעוץ . אנחנו אוהבים מאוד אחד את השני אבל לא רוצים לגרום סכסוך במשפחה .

תשובה

שלום וברכה
קשה לי להיכנס לעולמכם המשותף ולמצב בו אתם נמצאים. איני מכיר לא אותך ולא אותה ולא את המשפחות. על כן אומר דברים כליים בלבד:
בהחלט יכול להיות שמשפחה מפעילה לחץ על אחד מבניה או מבנותיה בעניין זיווג שלא נראה להם. לפעמים הילד משתכנע, לפעמים הוא מורד וקורע את המשפחה, לפעמים הוא מתעקש והדבר משכנע את המשפחה ויש עוד כל מיני אפשרויות. אין בזה כללים, ובני אדם הם מסובכים ויש כל מיני דרכים בהן הם נוהגים.
מה שחשוב כעת הוא לבחון לאן אתם יכולים להגיע. ברמה הראשונה של היעד – האם אתם יכולים לדבר באופן ישיר ואישי על הסיבות. נסה לומר לה שלא תיפגע, ונסה באמת שלא להיפגע, ובקש ממנה לומר לך באופן אמיתי מה אירע ומה הסיבות. לאחר מכן נסו לברר ביחד מה היכולת לשנות את עמדת המשפחה ולא לגרום לקרע. בדרך קרע אינו טוב לשני בני הזוג, והוא מלווה אותם שנים רבות. אם תחושו שיש סדק וששניכם רוצים להתמודד עימו ולנסות להיכנס דרכו למשפחות – המשיכו. אם אתם חשים שאין סדק בדרך כלל הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לא להמשיך, כיוון שבוודאי אתה יכול להבין עד כמה קשה לאישה להינשא למי שהיא אוהבת אך לשלם במחיר קרע גדול עם אהוביה המשפחתיים.

אני מאחל ומקווה שתמצאו את הדרך הנכונה והטובה לשניכם.

כל טוב

כתבות נוספות