שאל את הרב

מה הזהות המינית שלי?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/04/12 19:04 כז בניסן התשעב

שאלה

שלום רב!

אני בחורה בת 26 והיה לי חבר קרוב לשנה והוא נפרד ממני לא מזמן מפני שאני לא מוכנה להתחתן.

ואני חושבת שאולי אני נמשכת לנשים? אהבתי בחורה בגיל 22!! אהבה ממש! אני יודעת בוודאות! אף אחד לא יספר לי אחרת... בחיי היומיום מאז לא קרה לי שנמשכתי למישהי.

יש לי עניין עם חיצוניות. מושכים אותי בעין אנשים יפים נשים וגברים (רק בהסתכלות) העניין הוא שכנראה זה ככה או שאני יכולה להימשך גם לגבר. אבל מה אני אמורה לעשות להתחתן עם גבר שאולי אני לא נמשכת אליו ממש? זה יכול ליצור בעיות

אז מה אני אמורה לעשות?

אני יודעת שזו בעיה אז השאלה שלי היא האם אני צריכה להתחתן עם גבר מבלי שאמשך אליו ממש וככה יהיו לי חיים שחסרים בהם משהו. כי אם אני צריכה להתחתן עם גבר אולי הייתי צריכה להגיד כן לחבר שלי??? כי הסיפור כנראה יהיה אותו דבר עם גבר אחר.

אשמח לתשובה מבלי לדבר עם מישהו בטלפון, זה מאוד קשה ומוזר לי, במיוחד להודות בפני עצמי שאולי יש לי נטיה הפוכה. תודה רבה!!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

א. אתמקד תחילה בהערה שלך שהחבר שלך נפרד ממך השבוע. אפשר שכל הדברים הכתובים כאן הם חלק מהקושי (המשבר?) של הפרידה. לדעתי כאשר קורים דברים מסעירים מאוד צריך לתת להשפעה שלהם להעלם לפני שמקבלים החלטות או קובעים קביעות על עצמנו ועל אחרים.

ב. מהמעט שקראתי, הנושא של זהות ונטיה מינית הוא מאוד מאוד מורכב - יש בו גם צדדים שנתנים להכוונה פנימית, לכן מכל התמונה שאת מציירת לא הייתי מסיק שום מסקנות.

ג. נראה לי שיותר ממה שאת צריכה לחפש זהות מינית את צריכה להחליט מה דרכך בחיים? האם את מעוניינת לבנות משפחה רגילה?

ד. אם הנושא מאוד מטריד אותך, כמו בכל ענין, תפני לטיפול רציני ומקצועי אצל פסיכולוגית (ואל תחפשי תשובה ברשת). תסתייעי בה כדי להכיר את עצמך ולגבש את דרכך בחיים.

כתבות נוספות