שאל את הרב

מה הדבר הנכון לעשות?

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 03/07/13 03:56 כה בתמוז התשעג

שאלה

שלום וברכה!!!!!!!!!!!!!

אני גרה עכשיו אצל סבתא שלי ולצערי היא חילוניה וההורים שלי דתיים, אבל יש קצת בעיה, אני ממש רוצה שיהיה כייף עם סבתא שלי וגם שגם לסבתא שלי יהיה כייף, אבל הבעיה שהיא לא כ"כ שומרת מצוות, רק שאני עכשיו אצלה אז היא קונה לי אוכל כשר, והבעיה שלא את כל המצוות היא רוצה לשמור, למשל צניעות: היא רוצה לבוא איתי לבריכה אבל הבעיה שהבריכה שקרוב אלינו היא ציבורית ואין לי בגד צנוע לשחות בבריכה ואמרתי את זה לסבתא שלי אבל לא אכפת לה מהצניעות ואני ממש לא רוצה להעליב אותה, ועוד בעיה שלא אכפת לה מהחגים כי היא רוצה שאשאר איתה כל השנה אבל הבעיה שאני רוצה להישאר איתה כי אני אוהבת אותה, אבל זה כולל גם החגים ובעיקר סוכות ופסח, כי בסוכות צריך סוכה ואצלה אין מקום לבנות ובפסח זה לא פשוט לא לאכול חמץ וגם קטניות (כי אנחנו אשכנזיים) מה לעשות?? האם שווה להישאר איתה?? אני ממש משתדלת לשמור על מצוות..

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

קבלתי את הודעת הטלפון שלך,

ולשאלתך,

צריך לנהוג בחכמה, לשמור על ההלכה ויחד עם זאת לא לפגוע,

לחפש באופן יזום כל מיני פעילויות כשרות שכן אפשר לעשות ביחד,

ביחס לסוכות את לא חייבת בסוכה, אבל אני מניח שאת רוצה את אוירת החג, אך אין לך חובה לכן זו כבר שאלה של הרגשה, מה את מעדיפה.

ביחס לפסח הבעיה כבר יותר חמורה, כי חמץ אסור אפילו במשהו, וצריך להכשיר או להחליף את כל הכלים וגם אז להשגיח שכל מוצר יהיה כשר לפסח וזה כבר דבר בלתי אפשרי למי שהוא אורח, לכן בפסח צריך למצא מקום אחר.

בברכה,

דני ארגמן

052-7710491

כתבות נוספות