שאל את הרב

מה בעצם הבעיה בנפילות באינטרנט?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/10/21 20:06 יד בחשון התשפב

שאלה

אני נופל הרבה באינטרנט.כל מיני תמונות וסיפורים שמערבים מיניות.

ניסיתי להפסיק והצלחתי למשך כמעט שנה אבל אז חשבתי, למה בעצם?

מה הבעיה בזה? ולא הצלחתי לתת לעצמי תשובה. אשמח אם תוכלו לעזור .

תשובה

שלום.

השאלה שלך מאוד רחבה ומאוד טובה. חשוב מאוד לברר את התחום החשוב הזה, בלי להתבייש ובלי לפחד!

אני מציע לחלק את התשובה לשניים: הצד הכללי והצד היהודי.

הצד הכללי:

מיניות היא חלק מכולנו. וזה טוב! זה דבר טבעי שנברא כדי שהאדם יוכל לחיות טוב ולהגשים את עצמו. אבל ממש כמו יצרים טבעיים אחרים (אכילה, שינה, קשרים חברתיים ועוד), יש דרך מוצלחת ופחות מוצלחת לממש אותו. זה נכון לגבי כל אדם, גם כזה שאינו יהודי או דתי. אם נאכל יותר מדי שוקולד - תכאב לנו הבטן. זה לא "עונש" משמיים. זה פשוט ככה, בטבע. גם מיניות באופן או בזמן הלא מתאימים יכולה להכאיב לנו. לא כי היא רעה, אלא כי לא עשינו בה שימוש מיטבי.

הצד היהודי:

עם ישראל הוא עם סגולה. מה זה אומר? בבסיס, אנחנו אנושיים בדיוק כמו כל העמים. אנחנו זקוקים לאוכל ואוויר ומים. אז איפה הסגולה? התורה מסמנת לנו שאפשר באמצעות הרוחניות הישראלית להגיע למחוזות מדויקים יותר, מספקים יותר, מ"סתם" לאכול. להרגיש תחושת משמעות חדה יותר. במישור של המיניות, היהדות מכוונת אותנו להשתמש בה ליצירה של זוגיות ביתית ומשפחתית, עם אהבה וחום ורגש. כלומר המיניות ביהדות "מקודשת" ממש כפי שאנחנו מקדשים על היין או הלחם לפני שאנחנו אוכלים או שותים אותם. היא מקפצה להישגים אישיים ורוחניים.

כדי שנוכל לשאוף אל הקדושה הזאת, יש צמצום: "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם". יש סבלנות: שומרים את המעשים המיניים לחיי הנישואין, לזוגיות. ויש משמעות מעבר למיניות עצמה. אנחנו לא משתעבדים אליה, אליה משעבדים אותה למטרות הגדולות שלנו.

חשוב לזכור שנפילות (באינטרנט ובכלל) הן דבר טבעי בדור שלנו. יש זמינות מאוד גדולה של תוכן, ממש כפי שיש זמינות גדולה של אוכל משמין ולא בריא. אנחנו לא מפחדים מנפילות. כשיש רצון ומטרה, מתחייב שיהיו לפעמים כישלונות. אבל זה עדיף מאובדן הרצון, מהוויתור על מטרה. ולכן גם אם נפלת - אל תיפול רוחך! אתה בסדר גמור. אפשר לקום ולהמשיך הלאה, בלי שום חשש או אשמה. המטרה היא לא "להפסיק", אלא להפחית. להימנע. להשתדל ככל שניתן. לא מבחן התוצאה קובע, אלא הרצון.

וכאן אני מציע משהו מעשי נוסף: נסה לבנות לעצמך תמונה עתידית של מה שנחשב בעיניך מיניות בריאה. זוגיות בריאה. מה היית רוצה שיהיה לך בעתיד? איך היית רוצה להרגיש בתוך מערכת יחסים כזאת? כדי לברר את הרצון הזה אתה בהחלט יכול להיעזר בספרים שעוסקים בזוגיות באופן כללי, וגם בכאלה שמדברים על הזוגיות במרחב היהודי. מומלץ לצפות בסרטונים של יותם נתנאל ביוטיוב, למשל, שמדבר באופן פתוח ומדויק על הנושא.

ככל שתדייק לעצמך (בשלבים, בלי לחץ) את הדברים שאתה מאחל לעצמך במציאות, יהיה לך קל יותר להחליט אילו תכנים באינטרנט באמת מתאימים לך. לא בגלל שמישהו אמר שזה אסור, אלא פשוט כיוון שזה לא מתחבר לשאיפות האישיות שלך.

אתה מאוד מוזמן לשתף אותנו בתהליך ובמחשבות, ולדבר איתנו בחופשיות גם במוקד הטלפוני, בכוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות