שאל את הרב

מה אני עושה?

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 16/11/10 11:18 ט בכסלו התשעא

שאלה

בעלי ואני נשואים פחות משנה,אנחנו מאוד אוהבים ואין לי ספק שבחרתי נכון,אך לעיתים יש בי את ההרגשה שבעלי אולי לא היה מספיק מוכן לנישואים. חיכינו תשעה חודשים אחרי החתונה עם הנסיונות של כניסה להריון כשהוא רוצה להמתין כדי לבנות את הזוגיות ואני איתו בדעה זו אך אצלי הסיבה שהייתה ראשונה היא שפשוט לא הרגשתי מוכנה..קרו מספר מקרים מצערים סביב החתונה כמו מוות של בן משפחה קרוב והיה לי נורא קשה להתאושש מהם ולכן לא היה אכפת לי לחכות עם זה. אבל עכשיו אנחנו כבר כמעט שלושה חודשים מנסים להיכנס להריון וזה נראה שהוא לא מבין ,אפילו שהסברתי לו,שצריך לקיים יחסי אישות לפחות מספר פעמים במהלך התקופה שאני טהורה כדי להעלות את הסיכויים להיכנס להריון. אני מבינה שהוא עובד והוא ער משעה מאוד מוקדמת והוא חוזר הביתה עייף ולכן הצעתי לו מספר פעמים שכשאר הוא מגיע הביתה-ילך לנוח לאיזה שעתיים ויקום עם כוחות מחודשים לא רק בשביל המעשה אלא גם פשוט להיות איתי וזה לא קורה. אני כבר לא יודעת מה לעשות ואיך להסביר לו ומה להגיד לו וכבר עולות בי מחשבות שאולי הוא לא באמת רוצה ילד עדיין אלא אומר את זה כדי לספק אותי. אני יודעת שהכל מהקב"ה ובעז"ה כשאכנס להריון זה יהיה הזמן המתאים,אבל גם אנחנו צריכים לעשות פעולות מסויימות כמו להתפלל ולקיים יחסים אחרת זה לא יקרה ואני כבר מותשת מהשיחות,אני מרגישה שאני חופרת לו יותר מדי...תוכלו אולי לעזור לי? אני חוששת שזה שהוא לא הלך להדרכת חתנים זה אחד הגורמים שהוא לא מבין עד כמה דברים הם חשובים בשבילי, אמנם הוא ילך בעוד כחודש אבל זה ממש שובר אותי...

תשובה

לשואלת שלום,

ראשית הבעיה היא לא רק כניסה להריון אלא גם יחסי אישות סדירים, זה חלק מהאינטימיות של זוג, וצריך להיזהר לא לתת לו לחמוק בשאון החיים והעבודה.

את כותבת שניסית להסביר לו אך ללא הצלחה, והגעת למצב שאת מרגישה שאת חופרת לו, כנראה שבאמת הוא לא צריך הסברים, בודאי לא ממקום שיפוטי שחושב: "הוא לא מספיק מוכן לנישואים".

אכן ההצעות המעשיות שהעלית הן נכונות, אבל בפועל לא מיושמות,אי אפשר לדעת למה באמת זה לא מצליח.
נראה לי שלפני כל הצעה אחרת צריך קודם להרפות ממנו,
להרפות ממנו פירוש הדבר לא לנסות להסביר לו וגם לא לנקוט פעולות שכוונתם לשנות את תפיסת עולמו
אם חוזרים על משפט כמה פעמים ו"הוא לא מבין" כנראה שלא זו הדרך...
.
מה כן ניתן לעשות?
לנסות להבין אם יש משהו שמפריע לו ולא מוצא את ביטויו,
אם הוא רואה את הדברים בצורה אחרת לנסות להבין אותה ולתת לה מקום,
בשלב יותר מאוחר לשאול אותו מה היא מציע וכד'.
תנסי יותר לדובב אותו יותר מאשר להכניס אותו לחשיבה מובנית שכך צריך להתנהג , בכל זאת הוא אישיות בפני עצמה.
אם תצליחו לדבר על כך באופן פתוח תוכלו בסוף גם למצא את הדרכים לפתרון הבעיות הטכניות.
בהצלחה.


בברכה,

דני ארגמן

052-7710491

כתבות נוספות