שאל את הרב

מגיע לי יותר

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/06/12 09:53 ו בתמוז התשעב

שאלה

שלום,

אני כבר לא צעיר כל כך, לפני כשלושה חודשים התחלתי לצאת עם בחורה נחמדה מאוד וגם הולך לנו דיי טוב. בהתחלה היו מספר דברים חיצוניים שהפריעו לי בה אבל נתתי לזה זמן בתקוה שהדברים יפריעו לי פחות ואולי יעלמו תוך הכירות עם האדם שהיא. הדבר לא עלה כך והחיצוניות שלה עדיין מפריעה לי.מכאן אני רוצה לשאול שני דברים:

א. האם על דבר שכזה יקום ויפול קשר? הרי אנו כן נמשכים אחד לשנייה רק יש את עניין החיצוניות שמפריעה וזה גם מתבטא רק בהבעות מסויימות בפנייה של הבחורה איתה אני נפגש.

ב. בנוסף לכל הפרטים שהזכרתי לעייל, קיימת אצלי התחושה שמגיע לי יותר מזה.למה שאתפשר על משהו שהוא לא כלכך טוב בשבילי? מדוע לא אוכל לקבל את הטוב ביותר? אני יודע שאין מושלם וכמו שאני אינני מושלם כך לא אמצא בחורה מושלמת, אבל לפחות אמצא מישהי שיהיה לי נח איתה ולא אחשוב על זה פעם בכמה זמן.

מה עושים?

תודה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

יש לך מזל גדול שאצל הבחורה הזאת המגרעות הכי גדולות נמצאות בהבעות הפנים שלה. לעיתים קרובות המגרעות נמצאות בדברים פחות בולטים - היא (או הוא) קנאית, רגישה מדי, מעירה הערות מעליבות, אגואיסטית... לצערנו את המגרעות הללו מגלים רק אחרי החתונה - לעיתים רק שנה או יותר אחרי החתונה.

בודאי שמגיע לך הטוב ביותר. זה ודאי נכון. אבל מי אמר שהיא לא הטובה ביותר עבורך? בהחלט אפשר שאם תהיה בררן תמצא מישהי שההבעות שלה ממש מושלמות עבורך - אבל אולי שנה או שנתיים אחרי החתונה תגלה שהיא מאוד מפונקת, שהיא חושבת שהכל מגיע לה, שהיא מוציאה הון על בגדים ונעליים...

המחשבות שלך מאוד אופייניות לתקופת הדייטים ולמתח שנלווה לכך שצריך להחליט עם מי מוכנים ללכת יחד לכל החיים.
אבל אין לנו ברירה. בת הקול שמודיעה מי ראוי למי איננה נשמעת באזנינו ולא נותר לנו אלא להחליט.

אני סבור שהחשיבה שלך מקלקלת: אפשר לחשוב שההזדמנות הטובה יותר ממתינה מעבר לפינה... אבל צריך תמיד לחשוב שדווקא הפעם זאת ההזדמנות הכי טובה שנפלה בידינו וכל ההזדמנויות הבאות יהיו רק פחות טובות.

לכן עזוב מחשבות על אלטרנטיבות - לא קונים כאן מכונית ואפילו לא דירה. זו 'עיסקה' לכל החיים ובעקר עיסקה שצריכה למלא את שניכם אהבה ובהמשך להפיק משפחה.
שאל עצמך אם זו מתאימה. אם אתה רואה עצמך לצידה במשך עוד 80 שנה. אם אתה מעוניין בה כאמא של הילדים שלך...

ובאשר להבעות המקשות עליך, תבחר לך זווית ישיבה כזאת שלא תראה את ההבעות... כך תהיה בך אהבה ללא דופי.

כתבות נוספות