שאל את הרב

מאכזב את אבא שלי

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 01/05/20 10:41 ז באייר התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני תמיד מאכזב את אבא שלי אני לא גדלתי כמו שהוא רצה אני רגיש ונעלב בקלות ואני פשוט לא מה שאבא שלי רצה שאני אהיה. אני תמיד צוחק מתי שלא צריך אני מגמגם ואני תמיד עושה דברים שמרגיזים אותו, אני ממש אוהב את אבא שלי וכואב לי שהוא סובל בגללי .אבא שלי בן אדם עמוק מאוד והוא לא מספר על הבעיות שלו לאף אחד הוא שומר הכל בפנים וזה עוד יותר כואב לי כי אני יודע שהוא עצוב מאוד בגללי ואני לא יכול לעשות כלום. גם שיש תקופה טובה שאני מתקרב קצת אני פשוט עושה פאדיחה והורס הכל.אני כבר לא יודע מה לעשות אני מתחיל לחשוב שהוא לא רוצה לראות אותי כל יום אני מרגיש מאוד רע עם עצמי שכל מה שיש לי זה בזכותו ואני מודה לו בצורה כזאת.

אז כבוד הרב בבקשה ממך תגיד לי איך אני יכול לשנות את איך אני יכול לגרום נחת לאבא שלי.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

א. אין מצב שהורים רוצים לא לראות את ילדיהם, זה כנגד הטבע שהבורא נתן בבריאותיו. התשכח אשה ... מרחם פרי בטנה. אין שכחה של הורים לילדים, על כן מחשבה זו איננה נכונה.

ב. כדאי להשתדל לעשות לאביך איזה הפתעה שאתה יודע שהוא מעריך, אתה מכיר את אביך יותר ממני, ואתה יודע מה יכול לעשות לו נחת רוח, ותשתדל לעשות משהו שיעשה לו נחת רוח גדולה.

ג. אמנם אתה מעלה אפשרות שאביך מאוכזב ממך, אבל זו סברא שאין לה הוכחה. כתבת במכתבך שאביך הוא סגור ומופנם, וא"כ אין לך אפשרות לדעת מהי עמדתו, ויתכן שהוא מאד שמח אבל לא מגלה, אין אנו יודעים מה בלבו של אדם, ועל כן התורה מצווה אותנו תמיד ללמד זכות ויושר, לחשוב טוב על השני ובייחוד אם הוא אביך. שלמה המלך אמר "כמים הפנים לפנים" אם אתה מעלה אפשרויות שהוא מאוכזב ממך זה גורם שהדבר יתגשם. אדרבא תחשוב שהוא אוהב ולא יכול לבטא את אהבתו איך, ואתה תסייע בידו.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות