שאל את הרב

לשמוח

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 31/01/10 13:54 טז בשבט התשע

שאלה

שלום כבוד הרב שבוע טוב

יש לי בעיה שאני לא מרוצה מהחיים שלי כאילו לא מבסוט למשל קניתי פלאפון נחמד והיה לי טוב אייתו ואחרי שבוע יצא משהו יותר חדש וחבר שלי קנה אותו וזה גם באותו מחיר כמו שלי אז כבר אני לא ממש שמח עם המכשיר שלי או שלא התגייסתי לצבא כי לא לקחו אותי וחברים שלי כן וכאילו טוב להם או אני עובד בעבודה ואני רואה שאחרים מקבלים בעבודה אחרת שכר יותר גבוה

בקיצור כמו שאומרים "הדשא של השכן ירוק יותר" איך אפשר להפסיק אם המחשבות? על זה ולצאת מזה?

תשובה

בס"ד
שלום רב,
בדרך שלך, אתה לא מצליח לצערי, לחיות את החיים שלך באמת. אתה אפילו לא יודע מה אתה באמת רוצה מעצמך. אתה כל הזמן משווה את מה שיש לך עם מה שיש לאחרים, לפי זה אתה מחליט אם טוב לך או לא טוב לך.
כאשר אדם לא לומד לשמוח במה שיש לו, הוא לעולם לא יהיה שמח.
כל אחד, אפילו מי שיש לו מליונים, תמיד ימצא מישהו שיש לו משהו יותר. אדם שלא יודע לשמוח במה שיש לו, מבזבז ומאבד את הערך של כל מה שיש לו. על כך אמרו חז"ל: "איזהו עשיר השמח בחלקו".

אתה צריך מהיום לשאול את עצמך:
"מה אני רוצה לעצמי באמת - בלי קשר לאחרים"
"מה יהיה לי טוב - בלי קשר למה שקורה אצל אחרים".

אם חשוב לך פלאפון חדש - תחסוך את הסכום הנדרש ותקנה לך מה שאתה צריך - ותשמח. תשמח שיש לך מה שאתה רצית.
אם חבר שלך יקנה מכשיר טוב יותר ובזול יותר - זה לא צריך להטריד אותך - תשמח בשבילו שהוא הצליח להשיג מה שטוב לו וחשוב לו.

בכלל, תפסיק להתיחס אל החיים כאילו שזו תחרות: מי מצליח הכי טוב. כאשר חיים כל הזמן בתחרות, נמצאים כל הזמן במתח, קשה כך להיות מאושר.

תחיה את החיים שלך בשלווה. תחליט מה חשוב ומה טוב לך באמת (לא לפי מה ש-'כולם' אומרים...). תחיה בצניעות ואז תהיה מאושר ושמח - האושר והשמחה הם ההצלחה הכי גדול בחיים.

עוד הערה: לפעמים צריך ללכת להלויה חס ושלום, או לביקור חולים, לראות מצבים קשים באמת, כדי לזכור שעלינו להודות, מהבוקר עד הלילה, לקב"ה על כך שאנחנו נושמים ואוכלים בלי קושי. על כך שאנחנו בריאים...
חייבים לזכור זאת ולהודות על כל הדברים הקטנים והטובים שהקב"ה מעניק לנו. די בכך כדי להיות שמחים ומאושרים.

כתבות נוספות