שאל את הרב

לשון הרע רכילות וחילול שם ה'

חדשות כיפה הרב בני לאו 25/04/02 04:12 יג באייר התשסב

שאלה

שלום לכבוד הרב,

מי היה מאמין שהריבים המזימות הרכילויות וחילול ה' יגיעו גם לאינטרנט. עד לפני שנה גלתי באתר מוכר ומפורדם בעקבות ריבים בין מנהל האתר למנהים בפועל החליטו המנהלים בפועל לעזוב את האתר ולהקים אתר מתחרה. היו המון ריבים והמון אנשים נפגעו. בעקבות המצב רבו הדיבורים והרכליות ולשון הרע בין שני האתרים, היריבות גדלה והפכה לריבים קשים וכואבים מאוד, ניתוק בין חברים וריבים משפחתיים.

ניסתי במשך הרבה זמן להאשר מחוץ לריבים האלה למרות שחברים קרובים שלי ואף אני נפגעתי מהם. לצערי, יצא לי לדבר עם משהו לאחרונה והוא פשוט החל לדבר על מנהל האתר דברים שמבחנתילא משנה אם הם אמת או שקר פשוט לא בסדר להגיד אותם- הוא טען שמנהל האתר למעשה מחלל את שם ה' ועוד מספר דברים מאוד כעסתי עליו וניסתילהסביר לו שהוא לא יכול לקבוע דברים כאלה לבד בתור אדם פרטי כי הוא לא רב ושזה לשון הרע ורכילות להגיד דברים כאלה על אדם באשר הוא אדם. במקום להבין ולהספיק למרות שניסתי להסביר הוא המשיך הכחיש ואמר שה לא לשון הרע ורכילות ושאם משהו מחלל שם ה' צריך להגיד את זה.

הפסקתי לדבר אם אותו אדם ברגע ההוא וכתבתי מכתב התנצלות לבעל האתר עליו דברנו.

השאלה שלי למעשה היא איך אפשר לגרו לאנשים להבין את חומרת האיסורים של לשון הרע ורכילות? מה עושים במצבים כאלה?

תודה רבה

גלית

תשובה

לגלית שלום
עשית נכון.
אי אפשר לחנך את כל העולם אולם אשרי האיש אשר לא הלך וכו' (תהיליםפרק א - עייני שם)- ההתרחקות מן הרע היא הערובה שלך לשמור על טהרת הלשון והנשמה. כמובן שצריך להשתדל להיות מעורבים עם הבריות ולקרבם בעדינות ובטוב אך אם מרגישים אזלת יד, יש חובה לשמור על עצמנו: "מבשרך לא תתעלם".
בהצלחה
בני לאו

כתבות נוספות