שאל את הרב

לצרף להט"ב למניין כעשירי

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 16/10/18 13:07 ז בחשון התשעט

שאלה

רציתי לשאול האם זה בסדר וזה תקין לצרף אדם שנמצא בקהילה שכולם יודעים עליו שהוא הומו?

היה מקרה אצלינו שהיינו צריכים עוד עשירי למניין לתפילת מנחה ואחר כך ערבית והוא היה עשרי ולא ידענו מה לעשות אבל בסוף הגיע עוד מישהו כך שפתרנו את הבעיה אבל זה מעניין מהחינת השאלה .

תודה לרב על הקדשת זמנו לזה עידו מפתח תקוה

תשובה

ב"ה

שלום.

ראשית עליך לדעת כי יהודי שמגיע לבית הכנסת להתפלל אף שהוא עשירי אין לאף אחד רשות לסלקו או לא לצרפו למניין. אין אתה יודע עליו שום דבר ואין אתה רשאי לשפוט אותו על פי גודל כיפתו את צבע כיפתו ק"ו שאין אתה רשאי לשפוט אותו בדברים ששמעת עליו כרכילות ואין על זה ידיעה אמיתית.

וגם אם נניח שאתה יודע בודאות מעל כל ספק ובצורה מוחלטת שיש לו נטיות הפוכות משל כל אדם אין אתה רשאי לדחותו ולא לצרפו למניין מפני שכלל גדול יש בידנו והוא " ישראל שחטא ישראל הוא" ואין אתה יוןדע נבכי נפשו ומחשבתו ואולי הוא ברגע זה ממש מהרהר בתשובה ?

ואולי הרהור תשובתו מגיע ברגע זה עד כסא הכבוד? (אני מניח שאתה מכיר את דברי חכמים במסכת קידושין שאמרו על רשע שקדש אישה על מנת שהוא צדיק הרי היא מקודשת מספק שמא הרהר תשובה בליבו).

ואף שחטא זה של נטיה הפוכה נחשב כחטא חמור מאוד ומוגדר בתורה כתועבה ופירשו את זה חכמים כנוטריקון של המילים טועה אתה בה ועל זה צווח משה רבנו ואומר בספר דברים פרק לב "יקנאוהו בזרים ובתועבות יכעיסוהו" ופירש רש"י תועבות- מעשים תעובים כגון משכב זכר"

אין אתה רשאי שלא לצרפו למניין.

בברכה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות