שאל את הרב

לצאת ממשבר

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/08/09 19:15 כט באב התשסט

שאלה

אני נער בן 17,ועברתי משבר אמוני בעקבות משהו שקרה לי.

עקב המשבר הידרדרתי ברמה הרוחנית,ואני מרגיש רחוק מהקב"ה.

הנקודה היא שאני לא מרגיש שאני רוצה לחזור בתשובה.

ואני רוצה לרצות.

אני רוצה לרצות לחזור בתשובה.ואין לי את הרצון להתחזק.אין לי את הרצון לשבת בבית מדרש וללמוד.אין לי את הרצון לפתוח ספר אמונה ולהתחזק.

ואני רוצה לרצות את זה.

האם לרב יש איזה שהוא ספר באמונה להמליץ לי ,שיכול להיות שיעורר בי רצון להתחזק ולחזור בתשובה?

תשובה

בס"ד
שלום רב,
אתה נער מדהים. יש לך כוחות אמונה ענקיים, אתה בדרך להגיע גבוה מאוד.
כשאתה חושב על התחזקות בדרך השגרתית - כמו שהתרגלת עד היום: לשבת בבית המדרש וללמוד, אתה כבר מרגיש עייף, אתה בנוי עכשיו לדברים גדולים הרבה יותר בדרך שלך. אתה רוצה לעשות צעדים גדולים, לנתר קדימה ולמעלה, אין לך סבלנות לצעדים קטנים.
(עיין פרקים ב - ג באורות התשובה, על תשובה פתאומית ותשובה סתמית כללית)
עבורך, זה לא הזמן לספרים, זה הזמן למעשים:
קודם כל תפילה. בתפילה, לפני המילים של התפילה - תרגיש את ד' לנגדך, אתה מדבר עם ד', הוא כאן אתך, לצדך, מקשיב ומתעניין בך, מקשיב למילים שלך ומתבונן בלב שלך שכל כך רוצה את הקשר והקרבה אליו.
תרגיש שאתה מתפלל ואתה עכשיו נמצא בתוך המילים של הסידור מדבר עם ד' - כאן. זה לא בא מיד אבל אם מתרכזים ברצון הזה - הדברים קורים מהר. כשתרגיש זאת לא תרצה להפסיק להתפלל...

חפש את ד' בטבע - צא אל המרחבים, אל הנופים הרחוקים, ביום ובלילה. תתבונן אל הים ואל ההרים. שוטט ביער, בין עצים, חפש את המקומות בהם אתה חש את הקרבה לאלוקים. אל תשכח להזין את הנפש בניגונים, כאלה שנושאים אותך למעלה.

כשאתה מתחיל להרגיש את הקרבה המתעצמת אל ד' - תן לה ביטוי: דבר על כך עם חברים קרובים. כתוב לעצמך דברים (נשמח אם תשלח אלינו לכאן כתגובה).

בתוך כך תרגיש התחזקות בקיום מצוות: הנחת התפילין תהיה כמו התעטפות בכלי יקר, ברכת המזון תבוא מתוך תחושת שמחה והודיה על טוב ד', בשבת בכלל תרגיש עצמך בעולם אחר...

כתבות נוספות