שאל את הרב

לעשות תשובה ולעזוב את כל השאר

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 13/05/08 14:28 ח באייר התשסח

שאלה

כבוד הרב שלום רב

אני בעל תשובה מתחיל, באמצע לימודי תואר שני באוניברסיטה, ולומד כל ערב תורה בבית מדרש (לימודים איכותיים ברמה גבוהה עם רבנים יוצאי ישיבות מכובדות מאד). במקביל אני גם לומד לבד או מאינטרנט או עם מורים שונים במסגרות אחרות (רבנים גם הם) מתחומי המוסר והפנימיות. אני מתחיל לחוש כי כל החיים הארציים, המערביים, החומריים, הקליפתיים וכו' הינם הבל הבלים אחד גדול - כפי שאמר גדול הגדולים שלנו, וגדולים אחרים הסכימו איתו אחריו. באופן אישי אני נמשך מאד לעולם הפנימיות והסוד, ופחות לרמת הפשט.

אני מוצא את עצמי לפעמים חושב לעזוב הכל, לעזוב את הלימודים באמצע, לעבוד במסגרת חלקית וללמוד כל היום תורה ולעשות גמילות חסדים.

אין ספק שאם אעשה זאת, אצא מהמסגרת החברתית בה גדלתי, של מקצוע, סטאטוס, בית, מכונית, פרנסה טובה, חו"ל וכדומה.

לכאורה, הדבר נשמע פשוט: מה יותר טוב מללמוד תורה ולישם אותה?! אולם ידוע לכל שכשאדם חילוני עושה מהפך כזה בחייו, הדבר שונה בתכלית מאדם שנולד בעולם הדתי, מבחינות רבות (תגובות המשפחה, החברים, החברה הסובבת, מחשבות כמו: "מה אם זה לא באמת אמיתי כל הסיפור הזה...יש כ"כ הרבה דרכים בתורה, למה לא להמשיך ללמוד כמו שאני לומד, ולמה לעזוב הכל ?..." וכדומה).

האם הרב יוכל לסייע לי בהתלבטויות אלו?

בתודה רבה וישר כוח על התשובות באתר

תשובה

ב"ה


שלום.

ראשית יישר כוחך !!! אני חש את העוצמה הגדולה של הנשמה שלך תמשיך בכוחך זה . וחזק ואמץ אחי!!!!

ולעצם העניין דע לך שהמטרה שלשמה הקב"ה ברא אותך היא: [לחיות בעולם הזה] . וכל מילה יש לה משמעות :
מה זה לחיות?- [חיים של אמת] כלומר חיים שיש בהם שמחה של אמת שיש בהם אושר של אמת שיש בהם אהבה של אמת חיים שיש בהם עונג ותענוג של אמת.
וכשהכל על בסיס של אמת והכל אמיתי ולא שקר ומזוייף ומוחצן אז האדם מרגיש את זה .

הקב"ה לא צריך אותך כמלאך שמתנזר מהעולם הזה ולא נהנה בעולם הזה ואדרבא כתוב בתלמוד ירושלמי מסכת קידושין דף סו [ר' חזקיה ר' כהן בשם רב : עתיד אדם ליתן דין וחשבון על כל מה שראת עינו ולא אכל ].

כדאי לך ללמוד את התחלת ספר מסילת ישרים .

ואם יש לך נטיית לב ללמוד קבלה או זוהר או ספרי חסידות או תפילה בכוונה אל תרתע ואל תפחד תתחיל ללמוד!! אשריך אחי! ואחרי הפעולות נמשכים הלבבות.


בהצלחה,


עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות