שאל את הרב

לסביות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 30/01/20 22:49 ד בשבט התשפ

שאלה

שלום,

רציתי לשאול לגבי יחסים בין נשים, אם יש לי מישהי שבאה ממשפחה חרדית ואני לא, ואנחנו ביחד תקופה, האם כדאי לדבר עם ההורים שלה על כך ולספר להם מה קורה, אם זה קשר אמיתי הם יכולים לקבל את זה? הכוונה איך הדת מתייחסת לזה אם מישהי ממשפחה חרדית פתאום רוצה אישה, אם הם יבינו או שיגרמו לה לנתק קשר כי זה לא מתאים?

יכול להיות שזה רק זמני מבחינתה להיות עם אישה כי היא לא רוצה בכללי נשים, היא אוהבת רק אותי וטוב לנו ביחד, לא כדאי לחכות שזה פשוט ייגמר מבחינתנו ואז להפסיק את הקשר הזה? כי להפסיק אותו ככה בגלל הדת זה מאוד כואב לשתינו.

גם היא לא צריכה לעזוב את הדת כדי להיות איתי אני מאוד מכבדת אותה ולא רוצה שהיא תעשה צעד כזה בגללי, אין לי בעיה שהיא תישאר דתייה, אנחנו מסתדרות מעולה גם ככה ואני לא מושכת אותה לצד החילוני, לא מבקשת ממנה לבוא איתי למקומות לא מתאימים, אפילו להפך אני שואלת אותה אם היא התפללה ולפעמים גם אומרת איתה תפילות.

וחברה שלי מבחינתה מאוד מכבדת את המשפחה שלה ורוצה לרצות אותם, זה הגיוני שהיא תתחתן עם מישהו ולא תהיה שלמה עם זה רק כדי לרצות אותם ותחיה ככה כל החיים?

מה אפשר לעשות במצב כזה, היא לא רוצה להגיד להם כי היא לא יודעת איך הם יגיבו, מצד שני זה כבר הגיע למצב שחייבים להגיד...

אשמח לקבל תשובה מה כדאי לעשות ואיך זה מתקבל בדת והאם כדאי לספר להם ואיך הם יכולים להגיב מבחינה דתית, זה נורא חשוב לי כי אני באמת אוהבת אותה ולא רוצה ששום צד ייפגע.

תודה רבה!!!

תשובה

שלום

קשר מיני בין נשים אסור על פי ההלכה היהודית.

לכן לא נראה שיש סיכוי שהמשפחה שלה תקבל את זה, במובן הזה שלא תהיה להם בעיה עם הנטייה שלה ועם הקשר שלה איתך.

איך הם יתייחסו אליה בעקבות כך? קשה מאוד לדעת. זה תלוי באופי שלהם. כמו בנושאים אחרים שבהם הורים נפגשים עם זה שהילד שלהם הולך בדרך אחרת, שהיא לא נכונה בעיניהם (איך יגיב הורה שמצביע מרצ לכך שהילד שלו מקים מאחז בלב שכם? או איך יגיבו הורים טבעוניים אידיאולוגיים לכך שהילד שלהם יפתח סטקייה?), יש כאלה שיגיבו בכעס, ואולי אפילו בסוג של החרמה. ויש מקרים כאלה. ויש כאלה שיחבקו את הילד, ויבהירו לו שלמרות שהם לחלוטין לא מקבלים את דרכו, ולמרות שהם חושבים שהוא טועה, הוא עדיין הילד שלהם ותמיד יהיה, והם ממשיכים לאהוב אותו. למרות זאת, אני מניח שברוב המקרים בחברה החרדית, ההורים לא יסכימו לקבל את בת הזוג של הילדה שלהם ולהכיר בה (אבל אולי אני טועה בזה).

צריך לדעת, שבמיוחד בחברה החרדית, בצדק מאוד קשה להורים להכיל דבר כזה, כי זה משהו חריג ובעייתי, ומהווה סוג של כתם על המשפחה.

לגבי הפסקת הקשר - בוודאי שמבחינת התורה נכון שהיא תפסיק את הקשר, אבל את זה אני הייתי כותב לה ולא לך. כי זו צריכה להיות החלטה שלה כשומרת תורה ומצוות.

בהחלט לא נכון שהיא תתחתן עם גבר רק בשביל לרצות את המשפחה שלה. סיכוי טוב שזה לא יצליח, וגם אם כן, סיכוי טוב שזה יאמלל אותה ואותו. מה שצריך במקרה כזה, זה לפנות לעזרה מקצועית, שלפחות בחלק מהמקרים יכולים לסייע לה (אני לא מדבר על מה שמכונה טיפולי המרה, אלא על סיוע רגשי מקצועי) להגיע למצב שבו היא תוכל להקים בית ומשפחה עם גבר בלי המחירים הכבדים שתיארתי לעיל.

אני לא יודע לייעץ האם נכון לספר להורים, מכיון שאני לא מכיר אותם, ולכן אין לי מושג איך הם יגיבו.

אני רוצה להוסיף:

נראה לי שמאוד כדאי שהיא תמצא עם מי להתייעץ. בין אם זה אחד ההורים, חברה מבוגרת, רב, רבנית, אשת מקצוע. כי לדבר הזה יש השלכה על כל החיים שלה.

כל טוב

כתבות נוספות