שאל את הרב

למה נהרגו שני בני

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 17/05/09 00:08 כג באייר התשסט

שאלה

כבוד הרב לפני כ18 שנה נהרג בני הבכור בתאונת דרכים לאחר כשנה וחצי נולד לי בן וקראתיו בשני שמות נתנאל גיא שכהשם השני היה של הבכור כבוד הרב עובדיה וכן הרב אליהו נתנו את ברכתם לפני כחודשים טבע נתנאל בחמי טבריה שנהים אהבו מאוד את הקדוש ברוך הוא שאלתי לרב אם אפשר לעשות שאלת חלום כדי לדעת למה ב אם אני יכול לעזור להם בתקונם הבכור היה בן 10 ונתנאל בן16 ואם כבוד הרב יכול להפנות אותי לספר שאוכל לעשות זאת בלא להזיק להם תודה לכבודו

תשובה

שלום

כמה כואב לקרוא את דבריך. שד' ישלח לך נחמה ושמחות מעתה.

בימינו איננו נוהגים לעשות שאלות חלום, גדולי המקובלים האמיתיים בדורות האחרונים כתבו שלמי שמותר ללמוד את תורת הסוד, עליו להתמקד בדורנו בעיון הקבלי ולא במה שנקרא 'קבלה מעשית', כולל שאלת חלום.
יש שאכן עושים עדיין, אך דעת חכמים אינה נוחה עימם.
לכן אין לעשות שאלת חלום בימינו.

אחי היקר, אנו יודעים שאיוב היה צדיק, ושלא היה מגיע לו על פי דין שיבואו עליו צרות. חברי איוב טענו שהצרות הם עונשים על מעשיו הרעים, אך הם טעו. איוב דרש מד' לדעת מדוע אם כן הוא מעניש אותו. ד' ענה לאיוב את התשובה האמיתית והכואבת כל כך, שאיננו יודעים תמיד את דרכי ד'.

אנו יודעים ומאמינים שד' אינו רק אלהי השמחה בעולם, אלא גם הסבל יוצא מאיתו, 'עושה שלום ובורא רע', גם אם איננו מבינים מדוע וגם אם זה כואב כל כך כמו שכואב לך, וגם אם זה סותר חלק מהאמונות האחרות שלנו.

אני מציע שתפנה לתלמיד חכם גדול באיזור מגוריך, ותלמד איתו חברותא קבועה, לעילוי נשמת ילדיך האהובים.

בשורות טובות מעתה בע"ה

כתבות נוספות