שאל את הרב

למה הטייסים הסרבנים לא צודקים?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 08/10/03 03:30 יב בתשרי התשסד

שאלה

למה הטייסים שחתמו על מכתב הסרבנים לא צודקים? הרי אסור להרוג חפים מפשע בשעה שהם מפגיזים בית עם מחבל שיש בו גם נשים וילדים.

הם לא רוצים להרוג ערבים חפים מפשע?

למה הם לא צודקים. האם בגלל שאנחנו רוצים להציל חיים של יהודים אנחנו יכולים להרוג ילדים ערבים חפים מפשע?

תשובה

בס"ד

אינני יודע אם יש היום בין אלה שנמצאים בסביבותיו של הרוצח אנשים שנקראים "חפים מפשע". הרבה מהם שותפים ברצח של חפים מפשע. שותפים ברצח של אמהות של תינוקות. שותפים בשריפה, בהוספת מסמרים למטענים של ילדים ונערות, שותפים בתפירת חגורות נפץ. שותפים בהסתה, שותפים בהתלהמות או ב,,שתיקה.

ודאי שהיו ואולי יש בתוכם צדיקים, אבל לצערי נשארו רק מהם קצת. את הרוב המוחלט של הצדיקים תלו ערפאת וחביריו על עמודי החשמל במחנות הפליטים. השחיתו את פניהם. גררו אותם ברחובות לעיניי המון צוהל, ואחר כך ירו בהם מטווח אפס.

ההלכה אומרת כי בפעולה של מלחמה אינך מביא כל אדם מהאומה הנלחמת בך אל בית הדין לבדוק בציציותיו האם הוא באמת אשם או לא. - מי שיעשה כך יהרוג את עצמו ואת עמו.

במלחמה אתה נלחם כאומה. יורים בנו, בכל אחד מאיתנו, כי אנחנו נציגים של אומה. גם אתה יורה ומסכן חיים של כל אחד מהאומה הנלחמת בך.
למה?
כי הוא נציג של אומה שלוחמת בך.

זה לא אומר שצריך להרוג כל ערבי שתראה ברחוב. אבל זה אומר שלא צריך לסכן חיים של חיילים ישראלים על מנת להציל חיים של פלשתינאים. העובדה שרובם הגדול אשמים במידה זו או אחרת - אשמים כפרט או אשמים כאומה - מספקת צידוק מוסרי גדול על מנת שלא נסכן את ציפורן של שום חייל ישראלי בשביל להציל חיים של מישהו.

זה לא צודק?
זה לא יפה?
זה לא נכון?

יכול להיות !

אנחנו לא רוצים מלחמה - אבל אלה הם כללי המלחמה . אף אומה בעולם לא ניצחה מלחמה עם "פעולות ממוקדות".

ועוד אומר לך.
לא האירופאים הם אלה שהמציאו את המוסר. ואת מה שהם המציאו כדאי לזרוק לפח. מי שהמציא את המוסר זה אלוקים, וכדאי לקרוא בתורה מה צריך לעשות עם אויבינו הנלחמים בנו.

(אגב. גם העמים ה"נאורים ביותר", אלה שממש נהנים להטיף לנו מוסר. האנגלים והצרפתים. היפנים וגם האמריקאים. הרוסים וגם הצ'צנים. המצרים וגם הסורים. העירקים וגם הפרסים. הערבים וגם הסרבים. במיוחד הפלשתינאים. כולם כולם נוהגים בדרך הזו בצורה הגרועה ביותר שלה. הם הורגים בלי רחם ובלי לדקדק דיקדוקים יותר מידי - איך שכחתי את הגרמנים? - המטיפים הגדולים ביותר!!)

אנחנו לא צריכים להיות כמותם. אבל לא צריכים להיות טיפשים. צריכים לעבוד בחכמה ובצדק. והצדק הוא מה שכתבתי לך לעיל.

אל תחשוב את עצמך יותר רחמן מאלוקים!!
אל תיפול בטעות של שאול המלך.
שילמנו מחיר יקר על הטעות הזאת.

אלוקים הוא מקור הרחמים, לך בדרכיו!!

כתבות נוספות