שאל את הרב

למה דברים רעים קורים לי?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 20/05/21 07:59 ט בסיון התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני בת עוד שנייה 18 וכבר מרגישה בת 80.. ולא מבינה למה אני סובלת כל כך בחיים.. חרדה חברתית, דיכאון קשה, חרדה בשינה, אוסידי זה מה שאני מתמודדת איתו.

אני גם מתמודדת עם בדידות.. כבר שנים בגלל שכמעט כל חיי לא היו לי חברים למרות שהייתי נחמדה וחברותית איכשהו כי זאת אני.. מגיל קטן מאוד טראומות.. כבר יש לי בעיית זיכרון במילים מרוב שאני לא מדברת חח.. יש לי עוד בעיות שלא אכתוב.. בנוסף קשה לי לחשוב ממש המוח שלי ריק מתוכן ואני לא מסוגלת ללמוד ואפילו לשחק אני כל היום במיטה כי אני מתה מעייפות וחלשה ממש פיזית בגלל הדיכאון כנראה.. אבל השאלה שלי היא למה זה קורה לי? אני בן אדם טוב אני טבעונית בשביל בעלי החיים, אני רוצה שלכולם יהיה טוב, אני צנועה יותר מדתיות, עושה מה שה' מצווה..אבל למה רע לי? למה דברים כאלה קורים לי? למה ה' עושה את זה? למשל יש אנשים כמו משפחת קרדאשיין למשל שנהנים מהחיים עם מלא כסף וחברים.. אז למה לי זה קורה?

ואתה יודע..גם אנשים מתייחסים אליי תמיד רע תמיד איכשהו כי זאת אני.. אני כאילו לא אנושית אני מרגישה..

תשובה

שלום

הכאב והקשיים שאת מתארת ממש קורעים את הלב.

אני רוצה לתת לך כמה נקודות למחשבה, אבל לפני כן אני רוצה לומר לך, שמה שאת קודם כל צריכה זו עזרה מקצועית. אולי כבר פנית למישהו , ואולי זה לא מספיק עזר, אז צריך לחפש עוד ועוד. יש הרבה שיטות ויש הרבה אנשי מקצוע, אבל את חייבת חייבת מישהו שיעזור לך להתמודד עם החרדות, הדכאונות וה OCD.

מעבר לסיוע המקצועי, אני רוצה לומר לך משהו חשוב מאוד.

יש איזושהי תפיסה שמושרשת אצל הרבה מאוד אנשים, שהאושר בחיים תלוי בכל מיני דברים חיצוניים, כמו כסף, כח, אהבה מאנשים אחרים ועוד כל מיני דברים כאלה.

זה שקר. שקר שגם אפשר בקלות לראות אותו במציאות אם קצת מתבוננים.

יש אנשים שמצבם הכלכלי, ואולי גם הבריאותי, ממש לא משהו, ובכל זאת הם אנשים מאושרים. תראי לדוגמה את מרים פרץ (שמועמדת עכשיו לנשיאות). היא איבדה שני בנים בצבא וגם בעלה נפטר. ובכל זאת היא בחרה לחיות חיים מלאי משמעות. לא שקל לה. היא מתארת הרבה כאב, אבל היא מלאת אור וחיוך ונותנת תקווה ועידוד להרבה אנשים. זו בחירה שלה.

ויש הרבה אנשים, שנראה כאילו יש להם הכל, אבל החיים שלהם ריקים מתוכן וממשמעות, והרבה מאוד פעמים הם בודדים ועצובים. נדמה לי שאפשר לקרוא תיאורים על כך בספר של נועה ירון 'מקימי'.

זו ממש בחירה חופשית (אם כי לא קלה בהכרח) של האדם איך הוא מתייחס לחיים שלו.

האדם עצמו בבחירתו וברצונו הטוב יכול להפוך את חייו למאושרים, גם אם תנאי החיים שלו מסביב ממש לא פשוטים.

נקודה נוספת. אני מבין שהטבעונות שלך נובעת מרצון טהור וטוב, אבל מציע לשקול את זה שוב - האם בזה שאת מרחמת על בעלי החיים את לא פוגעת ביצור חי חשוב בהרבה - את? בהחלט יכול להיות שהחולשה שאת מתארת נובעת ממחסור במרכיבי מזון נצרכים. מציע להתייעץ עם רופא משפחה על זה.

בהצלחה רבה ומוזמנת בשמחה לכתוב לי עוד

כתבות נוספות