שאל את הרב

למה אלוהים לא עוזר לנו היום כנגד הטרור?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/01/02 14:51 כא בטבת התשסב

שאלה

האם יש סיבה לכך שאלוקים אינו עוזר כיום למה שקורה לנו. לא מזהיר אותנו מפני ארועי הטרור?

האם האסון העולמי שחל סביבנו הוא חלק מעונש שהאל מנסה להעניש אותנו כי סטינו מהאמונה שהייתה בעבר?

דנה

תשובה

שלום דנה,
כשמסתכלים על המציאות, עם כל הקשיים שבה, יש להסתכל במבט רחב ואמיתי על הכל, ולא רק על הרע. נכון שיש צרות ואנשים טובים נהרגים בארועי טרור, אך יש לראות גם את הטוב.
האם אפשר להתעלם מהעובדה המדהימה שעם ישראל מצליח להתקיים, לא רק במשך אלפי שנים כנגד אויבים, אלא גם כיום, המדינה הקטנה שלנו מחזיקה מעמד ואף מתמודדת בגבורה כנגד אויבנו. ידוע שלטרור אין כוח אמיתי. הרי כל ארגוני הטרור חלשים לאין ערוך כנגד הצבא שלנו. הכוח של הטרור הוא בהפחדה ובשבירת המורל שהוא יוצר. צריך להיות חזקים ולדעת שהכוח שלו מוגבל.
אנחנו גם שומעים על פיגועים רבים שתוכננו ולא הצליחו. צה"ל מונע הרבה מאוד פיגועים (לא על כולם מודיעים בתקשורת), לפעמים הם מתפוצצים במטענים של עצמם, וגם כשהם מצליחים לעשות פיגוע – פעמים רבות מספר הנפגעים היה קטן בהרבה ממה שיכל הפיגוע לגרום בקלות. פיצוץ במקום סואן שיכול להרוג ח"ו המוני אנשים, פוגע בפחות. אמנם אנו כואבים על כל אדם שנפגע, אבל זה שממדי הפיגוע קטנים בהרבה – זה גם נס.
כל התהליך של הקמת המדינה הוא נס עצום, לכל מי שמתבונן בזה היטב. עם קטן, מוקף במליוני ערבים, לאחר שואה נוראית, מצליח להקים מדינה. כנגד כל הסיכויים, אנו מנצחים במלחמת העצמאות, והדבר חוזר על עצמו במלחמת ששת הימים ומלחמת יום כיפור. מי שקורא על המלחמות, רואה את יחסי הכוחות שהיו, שהיינו הרבה פחות ביחס לערבים, מבין מה שהתרחש – לא יכול שלא להתפעל ולהודות לאלוקים על כך, למרות הצער על ההרוגים.
אלוקים לא עוזר רק בניסים מעל הטבע, לזרוק אבנים גדולות מהשמים על כל מחבל. אלוקים עוזר במיוחד בתוך הטבע, בתוך כל מה שאנחנו עושים. עוזר לחיילי צה"ל במשימותיהם, עוזר לנו לנצח במלחמותינו ובכל מה שכתבתי מקודם. אנחנו לא אמורים לצפות לכך שהקב"ה יתקשר לפני כל אירוע טרור ויסגיר את המחבלים. הקב"ה נתן לבני האדם בחירה חופשית לעשות טוב או רע. כמובן שהאדם נצטווה לבחור בטוב, אבל לצערנו יש שבוחרים לעשות רע, ואנו צריכים להתמודד עם הקשיים, להרים ראש ולא להתייאש, ורק להתחזק ולהוסיף טוב וחסד.

אנחנו לא נביאים ואיננו יכולים לקבוע שהסיבוכים העולמיים החלים כיום הם עונש על סטיה מהאמונה. כמובן שצריך להאמין, אבל החובה להאמין ולשמור על התורה לא מתחילים מהאסונות, אלא מפני שהאמונה והתורה הם האמת, הם שמובילים את האדם והעולם לטוב.
יש השגחה בעולם, ואין הפקרות. למרות שאנחנו לא יודעים תמיד למה המציאות מתנהלת כפי שהיא, אנו בטוחים שיש השגחה ושהקב"ה מכוון את העולם בצורה כלשהי להתקדמות.
נוסיף כל אחד במצוות ומעשים טובים, חסד ועזרה לזולת, יחס טוב ומתוקן לחברה – ובזה נתרום את חלקנו להתקדמות של העולם (שמצטרפת מכל המעשים של כל אדם ואדם).
כדאי גם לעיין בתשובה נוספת שלנו בכתובת: https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=1832.
כל טוב ובשורות טובות
יונתן, חברים מקשיבים

כתבות נוספות