שאל את הרב

ללא נושא

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/09/10 22:14 ד בתשרי התשעא

שאלה

שלום לרב,יש לי 3 שאלות :

1)איפה כתוב בתורה על איסור הוצאת זרע לבטלה?אם זה איסור כל כך חמור למה זה לא כתוב בסמיכות לשבת למשל?ובכלל-למה זה כל כך חמור??

2)אני לא מצליח להבין למה ראש השנה נחשב גם יום דין וגם חג? איך מישהו יכול לשיר ולשמוח ולאכול אם הוא יודע שעל כל פיפס קטן הוא נידון ברגעים האלו?

3)אני מאוד מפחד מיו"כ וכבר כמה שנים שאני מרגיש שאני לא מתפלל מספיק או לא חוזר מספיק בתשובה ואני מאוד מפחד שאלוהים יעניש אותי כי שכחתי לבקש סליחה על פרט מסויים,ובגלל זה כל הצום שלי מלא פחד ולא יראה וחזרה בתשובה,ואין לי מושג מה לעשות. נכון שאפילו הרהורי תשובה מספיקים אבל עד כמה מבקשים סליחה?? מה הגבול????

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הוצאת זרע לבטלה זה איסור. אפשר להבין מהתאור על מותם של ער ועונן שהיה שם גם עונש על כך.
זה חמור מפני שאדם משחית את כוח ההולדה שלו.

יש כאן סדרה של ארועים שקשורים להתפתחות התינוק. ככל שמאוחר יותר האיסור חמור יותר וככל שמוקדם יותר יש איסור אבל הוא פחות חמור:

אסור להרוג תינוק
יש גם איסור לעשות הפלה מלאכותית
הוצאת זרע זה מה שקודם להריון -גם את זה אסור להשחית.

ראש השנה הוא יום דין לכל אדם ולכל העולם.
הואיל ואנחנו מכירים את השופט ויודעים שהוא שופט בצדק וגם ברחמים אנחנו שמחים שהוא השופט שלנו ועל כך אנחנו חוגגים.

כמו שכתבתי קודם. אנחנו מכירים את השופט שלנו אנחנו יודעים שהוא מלא רחמים. תדע שהקב"ה קורא את כל המחשבות שלך ורואה את הרצון הרב שלך להיות טוב (הוא גם מבין את הקשיים שלך לבקש סליחה על כל דבר ויודע שהיית מאוד רוצה לעשות זאת רק שאתה לא מצליח) לכן אחרי שאתה בטוח שאתה באמת רוצה להיות יותר טוב, אתה לא צריך לפחד יותר אלא דווקא לשמוח - מפני שהשופט שלך מבין את הקשיים שלך ומאוד מתחשב בך והוא בודאי לא יעניש אותך.

כתבות נוספות