שאל את הרב

ללא נושא

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 01/01/07 01:10 יא בטבת התשסז

שאלה

השאלה שלי היא שאלה אתית, וחשוב לי לדעת מה תהיה דעתו של רב על הנושא.

לאחרונה גילו כי אני לוקה ב PCOD (שזה מתבטא בבעיות בהגעת המחזור). אני מטופלת בגלולות למניעת הריון. זו בעיה נפוצה יחסית, וככל הידוע לי ברוב המקרים זה לא מפריע להיכנס להריון, אך יתכן שידרשו לשם כך לקיחת הורמונים.

אני רווקה עדיין, ויוצאת עם בנים למטרת נישואין, והשאלה שמטרידה אותי היא באיזה שלב של הקשר עלי לספר על הבעיה הזו לבחור שאיתו אני יוצאת. מבחינה מוסרית, האם עלי להיות גלויה מההתחלה, על אף שזו חשיפה של פרט אישי ביותר (שאף לחברותי הטובות לא סיפרתי)?

אשמח לקבל עצה כלשהי!

תודה מראש

תשובה

שלום וברכה
הדבר הנכון לעשות הוא לומר כבר בפגישה הראשונה כי כשיועמקו היחסים יש משהו שאת רוצה לספר לו ושאת מצפה כמובן שהוא יספר נושאים אקוטיים גם כן.
אומרים כבר בהתחלה שמדובר בבעיה נפוצה יחסית ועל כן אין מדובר בדבר מה טראומתי, אולם את מעדיפה שלא לספר עד שתגיעו לעומק מסוים של יחסים.
הדבר ישחרר אתכם לעסוק בצדדים האחרים של האישיות והחשובים יותר.

אם את מעריכה שזה בלתי אפשרי נראה שהזמן לספר את זה הוא לאחר הפגישה ה(בערך) שלישית - בפגישות הראשונות בדרך כלל כל אחד לובש מסכות ומציג אך ורק את הצדדים הטובים שבו. לאחר כשלוש פגישות בדרך כלל (אין כללים בדבר ואני כותב סטטיסטית בלבד) מתחילים להתקלף, ואז מתחיל הקשר האמיתי. זה הזמן לדבר על כך.

כל טוב והרבה הצלחה. שמחינו בשמחות

כתבות נוספות