שאל את הרב

לימודים

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 09/03/15 12:55 יח באדר התשעה

שאלה

בס"ד

שלום

אני זו ששחתי את השאלה באה יש לי מחר מבחן בתנ"ך על שמואל א' פרקים א' ג' ו-ח',רציתי לבקש אם אפשר כשתסביר לי את הפרקים בצורה טובה כך שאני אבין את הפרקים ענית לי שאני אתקשר ורציתי להגיד שאני אתבייש להתקשר ולשאול האם תוכל לכתוב פה

תודה רבה

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

פרק א:

ציטוט מסיכום:
תקציר הפרק לאלקנה שתי נשים האחת פנינה וממנה יש לו ילדים ושניה חנה והיא עקרה. אלקנה עולה לשילה לזבוח לה' יחד עם משפחתו, בשילה יש את בני הכהן עלי, פנחס וחפני. אלקנה נתן לחנה מנה גדולה יותר כי הוא אוהב את חנה יותר מפנינה. חנה לא אוכלת את המנה שלה כי כואב לה על שהיא עקרה וכך היה בכל שנה. אלקנה אומר לחנה למה תבכי? ולמה את לא אוכלת? כי אני טוב לך יותר מעשרה בנים.

לאחר הארוחה קמה חנה מן השולחן והלכה להתפלל בהיכל ה'. היא נדרה נדר שאם ייוולד לה ילד שיהיה משרת ה'.

עלי ראה את חנה מפללת והיא דיברה בלי קול כשרק שפתיה נעות ועלי חשב שהיא שיכורה. ואמר לה עד מתי תשתכרי(ן) - תפסיקי להשתכר , והיא אומרת שהיא לא שיכורה אלא רק מתפללת לה'.

למחרת בבוקר הם קמו התפללו לה' וחזרו הביתה. בבית אלקנה ואשתו חנה שכבו וה' נענה לבקשת חנה. לאחר כמה ימים חנה בהיריון וילדה בן ששמו שמואל על שם זה שהיא שאלה אותו מה'. כעבור שנה הם עלו לבית המקדש כמו בכל שנה וחנה לא עלתה איתם כי היא הייתה צריכה להחזיר את הילד ואמרה שתחזיר אותו כשהוא ייגמל מיניקות. כששמואל נגמל חנה עלתה איתו לשילה עם שלושה פרים ואיפה אחד קמח ונבל יין. הם שוחטים את הפר והביאו את הנער לעלי.

בברכה,


דני ארגמן

כתבות נוספות