שאל את הרב

לימודים גבוהים?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/09/10 20:40 כה באלול התשע

שאלה

שבוע טוב כבוד הרב.

כבר שנתיים מאז שחזרתי בתשובה ברוך השם, ואני ממשיך להתחזק בדת. אני חייל ועומד להשתחרר, ומאז ומתמיד תכננתי ללמוד במוסד להשכלה גבוהה אחרי הצבא(במקרה בטכניון, שדורש הרבה זמן ומאמץ).

כמובן שאני תמיד לומד הלכות אם זה דרך האתר הנפלא הזה, באתרים אחרים, ספרים או פשוט שומע דברי תורה והרצאות מפי רבנים שמגיעים לעיר.

אני מרגיש הנאה גדולה בלימוד תורה, ואני יודע שלימוד תורה קשה פי כמה וכמה מלימוד של עשרה מקצועות בטכניון בבת אחת. אני יודע את כל זה אבל אני רוצה ללמוד לתואר כלשהו, גם בשביל עבודה, גם בשביל שתיהיה לי השכלה, ואני תמיד מוצא קשר בין התורה למדע של היום וזה מאוד מסקרן אותי.

האם זה מקובל(בקרב אנשים דתיים) ללכת ללמוד באוניברסיטה ולא בישיבה? ובגלל חוסר זמן ללמוד פחות תורה?

אני חושש שאני יגיע לאוניברסיטה ולא ימצא אנשים דתיים, האם אני ימצא אישה מבית טוב במקום כזה?אני לא יודע אם יש בכלל בית כנסת נורמלי במקומות כאלה?

תודה רבה,

עמית

תשובה

בס"ד
שלום רב,

בדיוק כפי שאתה אומר, יש חיבור חזק מאוד בין תורה ומדע. המדע נועד להמשיך לפתח את הבריאה והתורה נועדה להדריך אותנו כיצד לנהוג בתוך הבריאה המשתכללת.

החיבור בין תורה ומדע קיים היום בהרבה מוסדות אקדמיים שם מתנהל לימוד תורה ברמה גבוהה בתוך המתחם האקדמי.
בתוך הטכניון יש מסגרות לימוד כאלה. כאשר תגיע לטכניון תבקר בבית הכנסת של הטכניון שם תוכל לברר פרטים על המסגרות השונות של התפילות והלימוד (כולל שבתות) עם חברית ברוח שלך שמשלבים תורה ומדע.

בהצלחה

כתבות נוספות