שאל את הרב

לחץ להתחתן עם מישהו

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 27/01/10 17:28 יב בשבט התשע

שאלה

בס"ד

שלום רב,

אני נמצאת בתסבוכת ואני מקווה שבע"ה תבוא על פתרונה במהרה...

יצא לי לצאת עם בחור במשך שנה. מסורתי, ללא כיפה וציצית, הולך לבית כנסת בשבת ושומר שבת. משכיל. ובכללי בחור טוב. לא התלהבתי ממראהו אבל ההורים אמרו שלא להתייחס, אז אני משתדלת.

אני יודעת שהדבר הכי חשוב בבן זוג זה האופי אבל עם זאת קשה לי עם העובדה שהבחור לא כמו שחיפשתי. תמיד רציתי בחור דתי, בית דתי, שבת כמו שצריך וכו'..

דיברנו על זה כמה פעמים ואין מצב כרגע לשינויים כאלה מבחינתו. הפסקתי ללחוץ עליו עם זה, כי שוב, ההורים אמרו שהכי חשוב האופי.

בנוסף, יש לו בעיה פיזית אבל ב"ה היא לא מפריעה לתפקוד יומיומי בעבודה וכאלה, רק קצת מביכה...וגם עליה הבלגתי- האופי הכי חשוב..

כשהתחלנו לדבר על חתונה עלו בי חששות כבדים,

והחלטתי להפרד. פשוט הרגשתי שזה לא זה.

הבעיה מתחילה כאן: אבא שלי לקח את זה באופן קשה מאוד, בלשון המעטה. מבחינתו, זה הבחור המושלם בשבילי- לא צריך להסתכל על כיפה רק על אופי, ואם הוא מתייחס אליי טוב זה שווה הכל.

אני לא הסכמתי. זה הגיע למצב שאנחנו לא מדברים יותר. התעלמות מוחלטת. הוא כועס עלי מאוד ולא מוכן לסלוח לי על שאני זורקת את זיווגי ומצערת אותו. הוא קצת מבוגר וכל הזמן מאיץ בי. אני מבינה אותו אבל אני פשוט מרגישה שזה לא זה. אני לא יכולה להתחתן איתו.

אני מרגישה שאם אעשה זאת אתחרט.

מה עושים? ניסיתי לדבר ולהסביר, שום דבר לא עוזר.

האם אבא שלי צודק? האם אני צריכה לעזוב את כל התחושות והפחדים בצד וללכת על זה ולהתחתן, כי רק האופי חשוב? כי לא משנה רמה דתית/ משיכה/ אהבה שאין וכו'...?

האם אני חוטאת בכיבוד הורים? (הנושא תמיד גורר ריבים...)

אני כ"כ מתוסכלת. עצובה. מיואשת. ובמיוחד עייפה מכל המצב הזה..

אשמח לעצה קטנה.

תודה מראש ובשורות טובות.

תשובה

בס"ד
שלום רב,
את צודקת באופן מלא!
את החיים שלך את תצטרכי לחיות ולא ההורים שלך.
אם ברור לך שלא מתאים אסור לך לוותר. לא מתאים אז לא!
את צריכה רק להיות בטוחה שהוא באמת לא מתאים וזה לא ´דווקא´ נגד ההורים שלך - וכד´ (דברים שלפעמים קורים).
המצווה לכבד את ההורים היא בדברים שנוגעים להם - לסייע להם באוכל, נקיון בריאות וכד´ וכמובן להיות מנומסים ואדיבים כלפי ההורים.
אין במצוות כיבוד הורים אפשרות שההורים יקבעו לילדים את מסלול החיים שלהם:
הורה לא יכול מתוקף ´כיבוד הורים´ לקבוע עם מי הילד שלו יתחתן ולא היכן הוא יגור ובמה יעבוד, גם לא היכן ומה ילמד. כל ההחלטות הללו הן של הילד ולא קשורות לכיבוד הורים.
כמובן צריך להסביר את הדברים בעדינות ורגישות - לא לנזוף ולא לגעור בהורים חס וחלילה.
עייני שיעור מפורט בנושא:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/Shiur.asp?id=1834

לסיום, העצה הקטנה היא: לא לשתף את ההורים - פשוט, לא לספר להם על המפגשים שלך עם בחורים. להסביר להם שזה עניין שלך וכדי למנוע מריבות את מעדיפה להשאיר אותם מחוץ לתמונה.
בהצלחה

כתבות נוספות