שאל את הרב

לחיצת יד לאשה

חדשות כיפה הרב שי פירון 18/02/02 15:35 ו באדר התשסב

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני עובד בצבא הקבע, מקום בו יש מעט נשים.

כאשר אני נקלע לסיטואציה בה מכירים לי אשה שאיני מכיר, ואותה אשה שולחת את ידה ללחיצת "נעים מאוד"...ובאותו מקום יש קבוצת אנשים, אני מרגיש שאם אני אגיד מצטער...אך איני לוחץ יד לנשים, זה יפגע בה מאוד.

מאידך, אני מרגיש מאוד חזק, שסיטואציה כזו אצל אדם שהינו בעל חזות יותר חרדית (זקן לא צמוד כמוני, וציציות בחוץ ; אם כי אז הסיכוי להושטת יד מצד האשה קטן יותר) הינה יותר קלה, שכן ברור לכל (האנשים מסביב) שלא מקובל להושיט יד לאדם כזה, כך שאותה אשה לא תיעלב כ"כ, אלא תקבל בהבנה.

עוד - לגבי נשים שבעבר הייתי נוהג ללחוץ להם יד, אפילו מיוזמתי, אני מוצא את עצמי בסיטואציה תדירה שאיני יכול להימנע מלהושיט להם יד, לאחר שהן יזמו זאת (כגון חברות אמי, קרובות משפחה שאינן דתיות וכדומה).

נראה לי שהשאלה נובעת מחוסר אמונה וביטחון ב-ה', שכן אני רוצה להתרצות בפני החברה שמסביבי.

אולי הרב יכול לחזק אותי בנושא זה.

תודה מראש,

תשובה

ב"ה,

גיל - עד,

ברכת ה' עליך!


אני בטוח שברוב המקרים, ניתן לומר בעדינות - מצטער, אינני לוחץ יד. אולי לשם כך כדאי שבשלב הראשון כשתבוא לפגישות לא תלחץ אף יד, גם של גברים וכך תמנע עצמך במעיה זו. וכן כדאי שתיצור מצבים שבהם לא תיאלץ ללחוץ ידיים כגון ידיים בכיסים וכו'.

אתה צודק. אם תהיה עקבי, אם כולם יראו שזה בא מתוכך, אם תהיה שלם עם עצמך ותאמר זאת מתוך שלווה ונועם - יקבלו זאת בהבנה ואף יותר מכך - בהערכה.
לכן - אל תהסס לקוע עמדה ברורה בשאלה זו. אל תחשוש ואל תרגיש לא נעים.
אתה עושה מה שאתה מאמין בו.
אתה עושה מה שאתה צריך לעשות
ואם יווצר מקרה חריג בו אי לחיצת יד תגרום לפגיעה - יש לך ע למי לסמוך.

בברכה,

שי

כתבות נוספות