שאל את הרב

להתקרב לדת

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 25/05/12 00:22 ד בסיון התשעב

שאלה

שלום רב (:

יש לי כמה שאלות, בעיקר תהיות שאני מחפשת להן תשובה... במיוחד לעצמי אני מחפשת תשובה - לאחרונה אני מתלבטת מה אני, אני חשה קירבה גדולה לחיי הדת ואני מנסה להתקרב, ומצד שני אני נמצאת בחברה חילונית לחלוטין, מאז ומתמיד לבשתי מכנסיים קצרים וגופיות בקיץ בגלל החום... מאז ומתמיד היו איתי בנים בכיתה וידידים ולחברות שלי (לחלקן) יש חבר עוד דברים ששונים לגמרי ממה אני מחפשת.

ה"פיתויים" האלה כביכול, מקשים עליי מאוד, ואני משתדלת ממעמקי ליבי.

אז השאלה הראשונה שלי נוגעת לעניין הזה - מה עליי לעשות ? בנוסף פניתי לאולפנת כבר פינס מכיון שחשבתי ללמוד בשנה הבאה באולפנה, אבא שלי אהב את הרעיון אבל ישר הוא אמר לי שאין לי כל כך למה לנסות כי אין לי רקע דתי בכלל, רק בנפש. האם אוכל להיות באולפנת כפר פינס?

דבר נוסף שתהיתי לגביו לא פעם זה עניין המגע והמשיכה... אני מאוד סקרנית לדעת בדיוק מה הם החוקים, ולמה צריך לשמור עפי היהדות לאחר החתונה - והאם אחרי החתונה המגע קבוע ? זה ממש מבלבל אותי...

תודה רבה ושבת שלום !

תשובה

בס"ד
שלום רב,

צריך לעשות שינויים בהדרגה, בתהליך.
לעיתים נדמה לנו שיהיה יותר קל לעשות מהפכה בחיים אבל ברוב המקרים הפנימיות שלנו לא מסתגלת לשינוי ולא מסוגלת להכיל אותו, אז מתחוללת מהפכה נגדית ובסוף מגיעים למקומות שונים לגמרי ממה שהתכוונו.

אני מציע לך להתקדם בשלבים עדינים. לא לעזוב את החברות ולא להתנתק מבית הספר. להתקדם מבחינה דתית בתהליך הדרגתי. גם את הלבוש לשנות בהדרגה: ממכנסים קצרים לארוכים ומגופיות לחולצות... אחרי שתרגישי שכולם מקבלים אותך במראה החדש וטוב לך, ובעקר שאת בטוחה במראה שלך - תתקדמי הלאה לחצאית, וחולצה עם שרוול וצווארון...

בהתקדמות דתית צריך כמובן לדאוג הרבה מאוד לפנימיות - תתחילי להקדיש זמן לתפילה, כל בוקר להתפלל מעט ובכוונה, ובמיוחד בשבת. (אם אפשר) ללכת לבית כנסת בערב שבת.

צריך גם להתחיל ללמוד תורה מעט, תבררי לעצמך היכן את יכולה להתקדם בלימוד.

כמובן הסגנון של המפגש עם בנים צריך להיות יותר צנוע, אולי יהיו מקומות בהם לא תבקרי: מועדונים וכד'
אבל אל תתרחקי מלפגוש חברות ולהיות אתם יחד - כמו קודם. אל תנתקי קשרים.

אני בטוח שחברות (וחברים) אמיתיים יאהבו אותך כמו קודם גם אם את דתיה ושומרת מצוות.

תשתדלי להמשיך כל הזמן תהליך הדרגתי: להכיר דבר חדש ואז לעצור עד שמתרגלים אליו, רוכשים אותו והופכים אותו למשהו שלך, שהוא טבעי ונוח לך. שוב יוצאים להכיר ולרכוש משהו נוסף. כך מתקדמים לאט ובטוח.

אחרי שנה או שנתיים כשתראי שממש התקדמת והתחזקת מבחינה דתית, תבדקי אפשרות לעבור לאולפנא וכד'

בעניני מגע ומשיכה: עמדת היהדות במילה אחת היא "צניעות" שפרושה לתת לכל הדברים הללו את המקום שלהם בתוך הבית, בתוך הזוגיות הקבועה שנוצרת על ידי נישואין. בין בני זוג שאוהבים ומחוייבים אחד לשני יש מקום חשוב גם למגע וגם למשיכה, זה ה'דבק' הגופני שמשלים את הקירוב הרוחני - רגשי שמתקיים בין שניהם.

כתבות נוספות