שאל את הרב

להתחתן אתו או לא ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/08/06 19:18 כז באב התשסו

שאלה

אני בחורה דתית ויש לי בן זוג חילוני אנו ביחד מזה כשנתיים.מבחינה דתית אנו מסתדרים, אולם יש ביננו קונפליקטים ביחס להשקפת עולם הכללית של כל אחד מאיתנו. אני אופטימית מטבעי, שאפתנית ומחפשת להשיג את המירב מהחיים, הוא בחור שאינו מחפש דבר, לא חושב להתפתח מקצועית, אישית וכו' ההבדלים ביננו ניכרים אף בדיבור וזה משפיע לנו על התיקשורת ביננו. יש רגעים שברור לי שלעולם לא נוכל לחיות לאורך שנים ורגעים אחרים שכן. אני אמביוולנטית נורא ביחס אליו.מצד אחד אוהבת אותו מאוד, את הפשטות שלו והאהבה הלא מותנית שלו בדבר מצד שני יש ביננו פערים אינטלקטואליים שבאים לידי ביטוי בתיקשורת ביננו. הוא חושב להתחתן איתי ואני כל הזמן מתחבטת עם עצמי אם זה הקשר האולטימטיבי? אינני יודעת מה לעשות(אנו בני 28, 30)

תשובה

שלום וברכה
קשה מאוד לייעץ בעניין זה בלי להכיר את הנפשות הפועלות.
על כן אומר לך דבר אחד עקרוני: שאלת השאלות העיקרית בנושא החלטה להינשא היא השאלה האם אתם מוציאים את הטוב האחד מהשני. אם המפגש ביניכם מצליח לחלץ מכל אחד את הטוב שבו ואת הרצון להוציא את הטוב שבשני, ויש לכם אמון האחד בשני כי בשעה שתתקלו בקשיים כל אחד ישקיע כדי לצאת מהבור הזמני – זו הדרך להקים בית.
אם מדובר במצב בו אתם מגיעים לעיתים תכופות לרצון לא לראות האחד את השני ולתחושת שנמאס האחד מהשני, ורק לאחר כמה זמן שבים האחד אל השני – כך לא מקימים בית, וזה מתכון בטוח לבעיות.
בחני אפוא את עצמך מה יוצר המפגש ביניכם, ולאור זה תדעי היטב מה לעשות.


כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות