שאל את הרב

להתחיל לצאת בשביל להתחזק?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/07/21 02:08 ו באב התשפא

שאלה

שלום וברכה,

למדתי בנעורי בתיכונית בישיבה חצי קטנה, הייתי פעיל בסניף נפרד ומעולם לא היה לי קשר עם בת בגילי, אפילו קצת.

כיום אני לומד בישיבה גבוהה.

תמיד התמודדתי עם כל הנושא של שמירת העיניים והברית דרך המסכים שבבית וכו'.

לאחרונה אני מרגיש שדווקא עצם ההסתכלות וההתקרבות המעטה לבנות תורניות בגילי אכן עושה לי טוב ואני מתחזק בכך שבאמת מתייחס לכל הנושא ברצינות.

השאלה שלי-

אני לא רוצה להתחתן בשלב כזה רק בגיל 19, אך אולי נכון הדבר שאהיה לי קשר במשך שנה לערך במטרה שאתחזק מכך?

תודה רבה.

תשובה

שלום לשואל היקר!

שמחים שפנית אלינו. תודה רבה על השיתוף והשאלה הכנה – ניכר מעצם השאלה על בגרותך, יראת השמיים והרצינות שלך בחיים בכלל! ישר כוח!

אתה מעלה כאן התלבטות, אתה מספר על התמודדות ארוכה עם כל הנושא של שמירת העיניים והברית. ורואה שיש משהו שעוזר לך ומסייע לך – ההתקרבות לבנות תורניות בגילך, שעד עכשיו לא היה לך קשר אליהן. וזה מעלה לך את השאלה – האם נכון להיות בקשר זוגי בשביל להתחזק רוחנית?

למה זה מחזק?

בשלב הראשון, כדי לנסות לפתוח כיוון למענה על השאלה, בוא ננסה לחשוב מה יש בהתקרבות לבנות תורניות בגילך שגורם לך להתחזק רוחנית?

אני מניח שהשיח איתם הוא נחמד ונעים לך, מעצם הקשר בין שני המינים השונים. עוד יותר, שמדובר בבנות צדיקות ותורניות, שמלאות בשאיפות קודש ואידיאלים רוחניים ואתה מרגיש שאתם 'משדרים על אותו הגל'. בנוסף, עצם המחשבה על כך שתהיה לך בת זוג, שותפה לחיים אתה כבר מרגיש שאתה לא לבד ואתה משקיע בה ובקשר, כבר מעודדת אותך להישמר מנפילות. או כמעין הגדרת חז"ל – 'פתו בסילו'. ז"א אין לו צורך לחפש את המזון במקומות אחרים – הוא רגוע כי הוא יודע שיש לו את מה שהוא צריך.

אני מניח שאלו הן חלק מן הסיבות שמביאות אותך לחשוב על הנושא ברצינות, וזה לגיטימי.

מהות הקשר הזוגי

בשלב הבא, נסה לחשוב על הקשר הזוגי העתידי שלך בעז"ה, איך הוא ייראה? אלו דברים חשובים לך בבת הזוג? אלו עקרונות וערכים יהיו לנגד עיניכם בקשר הזוגי שלכם, בבית, בחינוך הילדים, ועוד ועוד..

אין ספק שהקשר הזוגי בין איש לאישה הוא אחד מפלאי הבריאה. חז"ל אומרים ש: 'איש ואישה שזכו- שכינה ביניהם' , הקב"ה נטע בנו את המשיכה אל השונה והמשלים שלנו ונתן לנו את היכולת לבנות קשר זוגי. וע"י ההשקעה והעבודה שלנו –השכינה שורה בתוכו, פשוט נפלא! כולנו רוצים זוגיות טובה ואיכותית, תקשורת והבנה טובה עם בן\בת הזוג, להוביל ולגדל משפחה לתפארת עם ישראל בעז"ה.

הקשר הזוגי הולך ומתקרב

זה באמת לא רחוק ממך, להיפך, רק הולך ומתקרב אט אט. אתה ממש עכשיו בישיבה בונה את הבית שלך, את העולם הרוחני שלך, את האישיות שלך - אדם שבוחר איך לנהל את חייו מתוך תורה. חיים של עומק ושל משמעות, של חיבור אל האינסוף והאלוקות. חיים שמלאים בחסד ונתינה ובשמחת חיים פשוטה וטבעית. ככה לאט לאט אתה מתקרב אל האישה המיועדת שלך- השותפה לפרויקט חייך.

ואת כל הגודל הזה ממש חבל להפסיד, קשר בין איש לאישה יכול להביא אותנו אל העוצמות הכי גבוהות וגם אל המקומות הכי קשים ונמוכים. לא סתם חז"ל שהכירו את נפש האדם הורו לנו הלכות מיוחדות בנושא הייחוד, פרטי הלכות רבים כדי למנוע את בזבוז ושחיקת כוח החיים הנפלא הזה.

קשר של שנה שלמה – הוא יחסית ארוך ויכול להוביל או לשחיקה ומיצוי, או לתקלות בנושא הצניעות. במיוחד שאין כרגע בכוונתך להתחתן, אלא רק 'להתחזק' מהקשר. בנוסף, לעוגמת הנפש שיכולה להיווצר לבחורה הצדיקה שתהיה איתה בקשר. זה שאתה רוצה 'להתחזק' זה אמור לבוא על חשבונה?

ואל דאגה, בעוד כמה שנים כשתרגיש שאתה מוכן ורוצה להתחתן – תעשה את זה כמו גדול. שניכם תחזקו אחד את השני ותבנו בית שיפיץ אור וטוב לעמ"י- כי הוא צריך אתכם! וכל ההתמודדויות והקשיים שלך בנושאים הללו, את כל המאמצים, אפילו הקטנים ביותר – שום דבר לא נעלם מעיני הקב"ה.

לכן נסה להמשיך עם מהלך ההתפתחות הרוחנית בישיבה, לבנות את הקומה האישיותית שלך, לברר ולהעמיק – זהו מרכז חייך. ובעז"ה גם תזכה להתחתן ולבנות בניין עדי-עד !

בהצלחה רבה! חזק ואמץ!

מוזמן לפנות שוב בשמחה

כפיר

כתבות נוספות