שאל את הרב

להשקיע בקשר הזוגי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/03/12 22:33 י באדר התשעב

שאלה

שלום,

אני נשואה שנה ואני מרגישה שבעלי אינו מספיק משקיע בנישואים שלנו, בכל פעם שאני חוזרת מהמקווה הוא אינו מתייחס אליי מספיק, אני מרגישה מושפלת. כבר מספק חודשים אני משוחחת איתו על כך, והמצב לא משתנה. מה עליי לעשות? בנוסף במשך הזמן בו אנחנו מותרים אני מרגישה שהוא לא מספיק מתייחס אליי, קשה לי! כאשר אני מדברת איתו על כך הוא טוען שהוא אוהב אותי. מה עליי לעשות?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

יש זוגות שחיים בקשר טכני שאין בו לא אהבה ולא שמחה.
אסור לך להסכים לכך.
אל תוותרי על זוגיות מלאת חיים, אהבה ושמחה.
זה הכרחי להמשך הזוגיות לאורך שנים, זה גם חשוב מאוד לילדים שמושפעים מאוד מהקשר בין ההורים.
אהבה וקשר חם בין ההורים מעניקים בטחון עצום לילדים. בכוח הבטחון הזה ילדים מסוגלים להתגבר על הרבה קשיים ולתת ביטוי לכשרונות שלהם בכל המעגלים: לימודים, יצירה וחברה.

כדי לשוחח עם בעלך על כך, צריך ליצור פניות הולמת. תגידי לבעלך שאת מעוניינת לשוחח על משהו שהוא חשוב ביותר בעיניך. תתכונני היטב לשיחה ושם תציגי ברוח טובה ובלי טיפת כעס, את מה שלדעתך חסר בקשר שלכם ושאת היית רוצה למצוא.

אם הוא יאמר שהוא אוהב אותך, תאמרי לו שאהבה אינה הצהרה אלא מציאות חיים שצריך להרגיש באויר.

אתם צריכים לקבל החלטות מעשיות: לצאת לבלות יחד בשניים (לא עם עוד זוגות), להיות יותר יחד עם עצמכם לשיחות נפש משותפות וכד' הכל לפי הסגנון שלכם ובהתאם למה שיחזק ויחמם את הקשר שלכם.

במידה ותרגישי שאת לא מצליחה להעביר את המסר באופן משמעותי או שגם בעקבות שיחה זו לא מתרחש השינוי, תדרשי ללכת יחד לטיפול זוגי כדי להעצים ולחזק את הקשר ביניכם (כמובן אצל מטפל\ת שמכירה את הסגנון של הציבור הדתי לאומי)

בהצלחה רבה

כתבות נוספות