שאל את הרב

להמשיך חברות למטרת חתונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/10/09 22:48 כט בתשרי התשע

שאלה

שלום כבוד הרב

אני בת 17, וממש לא מזמן התחיל להתפתח קשר ביני לבין בחור שגדול ממני בכמה חודשים, אבל שמיניסט,מהישוב שלי, ומהרבה שאלות שראיתי באתר החלו לצוץ להן חששות, אם זה מותר, אני רוצה להדגיש שהקשר ממש בתחילתו, פשוט הרבה פעמים שאנחנו מדברים המון, היישוב סתם מדבר עלינו שאנחנו ביחד, למרות שרישמית- אפילו לא דיברנו על זה, השאלה היא האם יש איסור- כמובן שאם באמת אני אכיר אותו בעתיד יותר, וארצה להיתחתן איתו- הקשר יהיה כמובן לכיוון הזה, אני לא רוצה סתם חבר כדי להעביר את הזמן, המטרה היא קדושה. אפילו ההורים שלי לא מראים התנגדות (וזה לא סתם..) הוא בחור טוב, מכבד, שנינו שומרים נגיעה מוצהרים, וב"ה אנחנו ממש לא נכשלנו בכך עד עכשיו, אז מה לעשות? לחתוך את הקשר? אני כרגע פשוט לא מבינה- למה? יכול להיות שייצא מזה משהו טוב, זה מוקדם מידי?

תודה רבה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,
השאלה שלך מסובכת מפני שהדברים נמצאים ב"אמצע".
אם היית בוגרת בשנה, התשובה היתה פשוטה - תמשיכו את הקשר מספר חודשים תראו אם הוא רציני, תדברו על חתונה, ואם זו המטרה, אז בתום השמינית תתחתנו.

אם היית צעירה בשנה, התשובה היתה פשוטה - למה לך להכנס לסיבוכים מיותרים ומסוכנים. הרי חתונה לא נראית מעשית, ואם כך, קשר קבוע וממושך עם בחור, כמעט תמיד מזיק לנפש הצנועה ויוצר קשיים רגשיים.

אציין במאמר מוסגר שאני יודע אישית על קשרים של "חברות" שהתחילו בהחלטה ברורה ששומרים נגיעה ומקפידים על "מטרה קדושה". כעבור מספר חודשים היתה נפילה קשה: לא שמרו נגיעה ואבדו את המטרה הקדושה. דווקא הנפילה יצרה סיבוך רגשי בין השניים שהביא להתמוטטות הקשר וסיומו.

במקרה שלכם - צריך, לפני הכל, להחליט שהמשך הקשר הוא רק לאפשרות של חתונה. זה צריך להיות אמיתי ועמוק משני הצדדים, שלא תווצר כאן חברות שטחית שבבוא היום תסתיים ורק תשאיר צלקות רגשיות (בעקר בנפשה של הבחורה).
אם אתם באמת אוהבים וחושבים על בנין בית, תדאגו שהתשתית שלו תהיה טהורה וקדושה. דווקא לשם כך רצוי ביותר להגיע להסכמה על הקפאת הקשר - התחיבות הדדית שחוזרים להפגש בעוד שנה.
אם לא הקפאה אז הפחתה משמעותית מאוד את הקשר. תקפידו מאוד ואף תחמירו בהלכות ייחוד כך שלא יהיה מצב שאתם עלולים לעבור את הגבול.
"זכו - שכינה ביניהם".

כתבות נוספות