שאל את הרב

להכיל את האינסוף

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/06/20 16:33 כז בסיון התשפ

שאלה

שלום הרב

הקב"ה הוא אינסוף

הגוף שלנו הוא סוף

כדי להתחבר לקב"ה המשמעות היא לצאת מהגוף?? נשמע כמו מוות. האם אפשר להתחבר לקב"ה האינסופי מבלי לצאת מהגוף???????? ממש בתוכי? איך???

מטריד אותי מאוד..תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אני שמח מאוד, מאושר(!) להשיב לשאלות כמו שלך. שאלות של מי שמוטרדים ומחפשים דרך להגיע לקרבת ד' גדולה ומלאה.

להלן אסביר שהשאלה שלך חשובה הרבה יותר מהתשובה שלי.

אם נדייק, השאלה משקפת משהו עמוק יותר שמצוי בתוך השאלה שלך: רצון טהור ונעלה לדבוק באין סוף. מתוך מציאות ארצית, חומרית, גופנית, סופית במהותה, שאנו שרויים בה, מתעורר בך רצון, שאיפה לדבוק באין סוף.

הרצון הזה, ממנו עולה השאלה שלך - הוא גילוי אלוקות שבתוכך.

השאיפה להתקרב לאין סוף לא יכולה להתעורר אצל מי שאין לו שום חיבור לאינסוף. הרצון שלך לדבוק בעליונים יכול לבוא רק בגלל שכבר יש בתוכך שייכות לעליונים.

כדי לדייק את דברי, אחזור לניסוח השאלה שלך (ציטוט):

"כדי להתחבר לקב"ה המשמעות היא לצאת מהגוף? נשמע כמו מוות. האם אפשר להתחבר לקב"ה האינסופי מבלי לצאת מהגוף?"

התשובה פשוטה: יש לך נשמה, אנחנו לא רק גוף, אנחנו חיבור של גוף ונשמה. אלא שהחיים הגופניים שלך כרגע ממלאים אותך יותר לכן אין לך 'מודעות עצמית' לקיום הרוחני שלך, לנשמה שלך.

כאן חוזרים אל 'הרצון להתחבר לקב"ה' - רצון זה עולה מתוך הנשמה, מתוך החלק הרוחני שיש בך. הנשמה היא "חלק אלוק ממעל" - באופן פשטני אפשר לומר שהנשמה היא קשר 'און-ליין' עם האינסוף. לכן אינך צריך 'לצאת מעצמך' אלא להפך להעמיק בתוך עצמך. להיות במודעות לממד הרוחני שבך. ככל שנשתחרר מהצל שהגופניות מטילה על חיינו - כך ממילא יזרח בנו אור הנשמה, ונגיע מתוך חיים עשירים, מלאים ושמחים להכרה וקרבה אל האינסוף.

כתבות נוספות