שאל את הרב

להאמין גם כשקשה..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/10/20 22:15 ג בחשון התשפא

שאלה

אני משתדלת תמיד להאמין בה' ואני יודעת שהכל לטובה אבל לפעמים טיפה קשה לי להאמין. למשל, חברה טובה שלי עזבה אותי לחברה אחרת וזה פגע בי ולקח לי טיפה זמן להאמין שהכל לטובה. איך ניתן לחזק את זה?

תשובה

שלום תאיר יקרה.

קודם כל חייבת להגיד לך שאת נערה מופלאה. לאיזה גובה חיים את רוצה להגיע, כמה את רוצה להיות מחוברת לה' יתברך.

איזה כיף לך שאת משתדלת תמיד להאמין בה'. את האמת? מקנאה בך. בקרוב אצלי.

את ממש צודקת שזה כואב שהחברה עזבה אותך. בטח שזה קשה. ברור שזה פוגע. בטח שאת מרגישה שלא קל לך ולא מיד עולה לראש המחשבה: זה מה' אז זה בטוח לטובה. את חושבת על החברה ומנסה אולי להבין למה זה קרה, וחושבת איך היית אולי רוצה לנסות להחזיר את החברות ביניכן. וגם אחרי המחשבה הזאת הלב שוב כואב .

אנושי לגמרי.

ככה זה צריך להיות בהתחלה.

ותרגישי טוב עם זה.

אחרי שקבלת את המקום הזה, את ההרגשות האלה שיש לך בלב, ונשמת אותן עמוק לתוכך, והסכמת שהן יהיו שם עכשיו. והיית מוכנה להיות בכאב הזה כמה זמן שאת צריכה את יכולה להתחיל לאט לאט לעבור לשלב הבא.

איך מחזקים אמונה?

כותבת כמה דברים:

(1) להתפלל ולבקש על זה הרבה. לדבר עם ה' במילים שלך, כמו שמדברים עם חבר. להגיד לו: "אתה יודע כמה אני רוצה להיות שייכת אליך. כמה אני רוצה לבנות אמונה בתוכי ולכונן חיים לפי הרצון שלך בעולם. בבקשה תהיה איתי, תעזור לי, תכוון אותי בדרך הזאת ותחזיק לי את היד. תעזור לי לחיות איתך את החיים שלי. ואם אני נופלת תלמד אותי לקבל את המקום הזה ולצאת מחוזקת." תספרי לו מה את עוברת ומה את מרגישה עכשיו. תבקשי ממנו שיעזור לך לחשוב מחשבות שמחזקות אותך ועושות לך טוב ושתתחילי לחיות באמת.

(2) לתרגל את האמונה באירועים בחיים. ואני מתכוונת למקרים משני סוגים: כשקורה לנו משהו טוב, כמו הצלחה במבחן לחבר את זה לה' ולזכור שהוא זה שנתן לנו את הטוב הזה ולהודות לו עליו. מצד שני, כשקורה לנו משהו פחות טוב לזכור שגם הדבר הזה בא אלינו מאת ה'.

(3) ללמוד אמונה מתוך ספר שכיף לך. משהו שמעניין אותך ושאת מחכה לפתוח אותו. לא כבד ולא מעייף ולא נותן לך תחושה של מטלה מעצבנת. זה יכול להיות "בגן האמונה" או "שעריו בתודה" מאת הרב ארוש וזה יכול להיות ספרים אחרים. אם תרצי רשימה לספרים מומלצים. בשמחה.

ועוד משהו חשוב מאוד: תאיר, האמונה בה' בתמימות גם כשקשה וכואב ושנשבר הלב היא תהליך שנבנה כל יום. שצריך לעבוד עליו נכון ולאט ועם הרבה סבלנות והקשבה פנימית. זה לא קורה ביום אחד. תשמחי בכל הטוב הזה שלך, ובכל שלב שאת מתקדמת, בכל לימוד חדש שאת הולכת לבנות עליו. ותזכרי שזה תהליך, והחיבור הנפשי לתכנים שאת הולכת להפגש איתם יכול לקחת זמן, תני לעצמך אותו.

ואל תשכחי לאהוב את עצמך. והרבה. ולהגיד הרבה מילים טובות שיחזקו אותך בדרך החשובה הזאת שלך.

ב"הצלחה יקירה,

רק טוב ושמחה,

ממני נועה , חברים מקשיבים

כתבות נוספות