שאל את הרב

להאיר לתוך הנשמה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 31/07/03 17:30 ב באב התשסג

שאלה

שלום רב ותודה רבה.

אני בת 17 ויש לי חברה בגילי שהתגלגלה הרבה בחיים והגיעה למצב שעכשיו היא כבר לא דתי'ה.

פעם, כששאלתי אותה(לפי מס' שנים) למה היא לא רוצה להיות דתי'ה, היא אמרה לי שזה בגלל שהאנשים הדתיים שהכירה היו מאוד לא נחמדים (שזה נכון כי העבירו עלי'ה כל מיני שמועות מאוד לא יפות בישוב) ולעומתם האנשים החילונים שהיא מכירה נחמדים אליה מאוד, והיא מעדיפה להיות איתם. מכך אני מסיקה שאולי היא לא חילוני'ה מכיוון שיש לה בעי'ה אמיתית ועמוקה עם שאלות בי'הדות, אלא מסיבה אולי שטחית יותר.

כל השנים שמרתי איתה על קשר חם בתקווה שאולי אצליח להשפיע עלי'ה לטובה. החופש העזתי ושאלתי אותה תוך כדי שיחה, איך היא מגדירה את עצמה, היא אמרה לי שהיא לא דתי'ה ולא חילוניה, אלא היא בן אדם. פשוט בן אדם. והיא בקשה באופן ברור לשנות נושא.

אני מאוד רוצה לדבר איתה, אבל לא יודעת איך לפתוח את הנושא,(היא לא רוצה לדבר על זה) ואני גם חוששת שאולי לא כדאי, כי אין לי תשובות לשאלות, ואני לא מתבטאת כ"כ טוב בנושאים הללו, אך מצד שני, מי יעשה את זה???

יש לי שאלה נוספת.

יש לי חברה אחרת שכן דתי'ה אך כשדיברתי איתה על שבת היא אמרה לי שהיא שומרת שבת בגלל האוירה הטובה ובגלל שהיא מבינה שזה חשוב, (שאלתי אותה מה בקשר לדברים שהיא לא מבינה, כמו נגיד האיסור להסתרק בשבת, היא אמרה לי שלא להגזים, היא לא תפסיק להסתרק כי זו שבת, אבל יש דברים שהיא עושה.) איך להסביר לה שהתורה היא תורת חיים שמקיפה הכל? ואיך לגשת לנושא? יש לה כאן לדעתי חוסר הבנה מהותי.

אשמח אם תענה לי על כל שאלה בצורה נפרדת

מצטערת על האורך

המון תודה

צופי'ה

תשובה

בס"ד

שלום לך צופיה!

יפה מאוד שאת איכפתית מחברותייך, שאת לא מוכנה להשאירם לבד!

חשוב מאוד מאוד שתמשיכי להיות איתן בקשר של אהבה, לאהוב אותה באמת, בתור בני אדם, בתור בנות לעם ישראל. לא אהבה שתלויה בדבר.

במקביל - תבררי לעצמך את ענייני האמונה. זה שאת מרגישה שלא להכל יש לך תשובות זה לא חייב להיות חיסרון, כי בנות במיוחד מרגישות הרבה יותר את האמונה הטבעית שבתוכן - את החיבור האמיתי, הן בד"כ לא אוהבות ללכת יותר מידי לכיון של ההסברים השכליים ולכן אל תתני לה את זה במנות יותר מידי גדולות.

בדורינו טוב להתבונן באמונה גם דרך המשקפיים של השכל. אבל באמת באמת היותר אמיתי זה להרגיש ולאהוב את אלוקים.

השכל רק עוזר קצת או הרבה. אבל ההארה של הנשמה היא כל כך טובה ומלטפת ואוהבת שאין כמוה לעורר אדם לאהוב את אלוקים.

אם את רוצה לקרב אותה - את צריכה פשוט רק [להאיר לה לתוך הנשמה] ומשם ואילך הכל יהיה הרבה יותר פשוט.

יש כאלה שבשבילהם להאיר לתוך הנשמה זה הדבר היותר פשוט שיש. ויש כאלה שלא יודעים איך לקרוא כלל את המשפט הזה.

נכון.
בשביל זה צריך להיות [אדם מואר].

זה לא בא בבת אחת, זה לא רק לימוד של ידע, בעיקר של הרבה אהבה והרבה הפנמה. את יכולה לעיין בהרבה תשובות באתר העוסקות בענייני אמונה, לקרוא בספרים העוסקים בענייני האמונה כמו ספרי הרב הס, ללכת לשיעורי אמונה, ועוד.

ככל שאת תתמלאי יותר באמונה כך תקריני מתוכך על הסובבים אותך.

ראי ביחס לכך קישור:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=31876

בהצלחה!

כתבות נוספות