שאל את הרב

חברות לא מזמינות אותי לפעילויות חברתיות. מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/08/22 04:39 ז באב התשפב

שאלה

היי, אני בת 14 ובגילי הנושא החברתי תופס מקום משמעותי. אנחנו הרבה בנות בשבט, אבל רק כמחצית פעילות ומגיעות לכל האירועים. אני אחת מהן. המעמד החברתי שלי הוא ממוצע, אני לא מהמנהיגות- אבל גם לא מהבנות שבצד. לאחרונה גיליתי מקרים רבים בהם כ10 בנות מהשבט (חברות שלי ברמה כזו או אחרת) יזמו פעילויות חברתיות כמו- נסיעה לים, ללכת לבריכה ביחד, להכין ארוחת בוקר אצל חברה, לעשות קומזיץ וכו'. ואני לא הוזמנתי לכל הפעילויות החברתיות וגם כמה חברות שלי . אני תמיד דואגת לצרף בנות לכל משהו שאני יוזמת, גם אם זה מקשה ולא נחמד.אבל כשגיליתי ששוב ושוב לא הוזמנתי לדברים נפגעתי מאוד. אשמח לעזרה איך לדבר על כך עם חברות בלי ש"אדבק" אליהן ובלי שהן ירגישו צורך ומאילוץ יזמינו אותי גם. תוודה רבה

תשובה

שלום וברכה יקרה,

אני מתפעלת מהבגרות שבה את שואלת את השאלה ומעלה את המורכבות והקושי שנוצר במקום החברתי.

דילמות חברתיות כאלו ואחרות מעסיקות כמעט בכל הגילאים ומהוות התמודדות לא פשוטה… חשוב לנו להיות אהובים בחברה ושנרגיש שהאחר נחוץ לקשר איתנו. כשאנחנו חווים את הדברים בצורה הפוכה כמו שאת מתארת- שהחברות לא היו צריכות אותך בכדי לארגן פעילות ולהנות בה- זה דבר פוגע מכיוון שאנחנו מרגישים שאנחנו מיותרים במעגל החברתי הזה.

במשך החיים אנחנו מחפשים ליצור מעגלים שונים של קשרים שיהיו נעימים לנו ולכן הרבה פעמים ננסה הרכבים שונים. לרוב נבחר במישהו כי נרצה גיוון, שינוי או התנסות בהרכב חדש.

המורכבות שאת מעלה היא מורכבות ב2 מישורים:

מישור אחד- כלפי עצמי- איך לא להיפגע ולהתמודד עם תחושת הפגיעות והחוסר נעימות.

ומישור שני- כלפי החברה- איך להיות חלק מהפעילויות בצורה שירצו שאגיע ולא אדחף אליהם מעצמי.

מה ניתן לעשות?

כלפי עצמי-

1. זה כואב מאוד לחוות דחיה כזו. לרוב אנחנו נבדוק מה בהתנהגות שלנו לא נכון או לא נעים ונרצה לשנות אותו כדי להיות רצויים- אפשר לבחון ולראות האם ההתנהגות שלי נעימה או האם יש דברים שאני יכולה לשפר כדי שיהיה יותר נעים איתי.

2. הבדיקה הזו היא לא תמיד טובה כי לרוב אנחנו מתנהגים טוב ואדם אאחר שדוחה אותנו מפסיד ולא מכיר את הטוב שבנו ולא זוכה להנות ממנו ולכן לאחר בדיקה קצרה חשוב מאוד לחזק את הטוב שבי. כשקבוצה לא רוצה אותי זה יערער את המקום שלי ולכן חשוב לחזק את הבטחון שלי בעצמי ואת ההבנה שהם מפסידות כשאני לא בחברתן.

3. ועצה קטנה נוספת- זאת הרגשה לא נעימה… תני לכאב מקום, זה באמת כואב, אני מבינה אותך.

כלפי החברה-

1. יכול להיות טוב ליזום גם בעצמך דברים עם קבוצת חברות. כפי שאת רואה בחברה גדולה יותר מתפצלים לחברויות קטנות וזה בסדר, לא תמיד צריך שכולם יהיו שותפות להכל. תיזמי בעצמך דברים עם קבוצה שתהיה לך נעימה. בנוסף לכך שיהיה לך טוב את ככה תהיה תמיד שותפה לדברים כי את היוזמת ולא יושבת בחיבוק ידיים ומחכה שיזמינו אותך. מומלץ אפילו ליזום בתחומים שיש לך הרבה מה לתת בהם- מכשיר חשמלי מיוחד שיש לך ואפשר להשתמש בו בשביל להכין משהו, נסיעה למקום שיש לך שם קרובי משפחה ויהיה אפשר להתארח אצליהם או פעילות שאת מוכשרת בה במיוחד תגרום לחברות להבין שכשאת לא חלק מהפעילות הם מפסידות מאוד.

2. אם יש חברה טובה מהקבוצה הזו כדאי לפנות לדבר בכנות. להסביר שאת מלאה בדברים שאת אוהבת לעשות ושבחופש את במיוחד עושה הרבה דברים עם חברות נוספות או משפחה אבל עדיין יש לך זמן שבו אפשר לקרוא גם לך ושנראה לך שיהיה כיף להם שתבואי. כדאי לא לדבר על כך כפגיעה שנפגעת או שאת צריכה את החבורה הזו כי משעמם לך בטירוף כי ככה תהפכי להיות ''דבק'' שלהם כמו שתיארת זאת... ולכן תשתפי אותה מנקודה שאת יכולה להצטרף ותשמחי אבל את מסתדרת גם בלי…

לסיכום הבנו שיש אפשרות לפתור זאת ב2 כיוונים שונים-

כלפי עצמי- סידור המחשבות והרגשות,

כלפי החברה- פעולות מעשיות.

מאחלת לך הרבה הצלחה

בעל עת תוכלי תמיד לחזור ולפנות אלינו

כל טוב

ורק אור

תחיה

כתבות נוספות