שאל את הרב

כפרה על חטא

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 07/01/19 12:50 א בשבט התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב, מזה כחודש שאני מתגוררת בדירה יחד עם סבתא של בעלי. לצערי נפלתי בלא ידיעה ואכלתי חלב ובשר בכלים שאין הפרדה. כך לבסוף הבנתי. כל חיי חייתי וגדלתי בבית דתי השומר הלכות חשובות אלו. לצערי אכלתי מאכל בשרי ורק לאחר מכן נודע לי שבושל בתנור שהוכן בו טוסט בטרם עברו 24 שעות. אני מרגישה נורא, כל כך הרבה ייסורי מצפון וחרטה גמורה. אני יודעת את החשיבות הרבה ואת טעם הציווי. (זה עקרון שהשתרש בתוכי כל חיי ואני מאמינה בו, זהו רצון השם וחשוב לי לשמור אותו )את ההשפעות על הגוף ועל הנפש. עשיתי תשובה ומעתה אקפיד שלא לאכול מאכלים כאלו. האם יש עוד דבר שעלי לעשות כדי שהתשובה תהיה שלמה?

בתודה מראש.

תשובה

שלום

אשרייך על הרצון הטהור לשמור על ההלכה.

לאחר צער וחרטה על מה שקרה וקבלה לעתיד להקפיד בדברים אלו, את יכולה להיות רגועה ושמחה. את בעלת תשובה, ומכאן ואילך תמשיכי לעבוד את ה' בשמחה.

בנוסף, אמנם רוב הפוסקים מצריכים 24 שעות בין שימוש בשר וחלב (אם אין שני תאים), אך יש מי שסובר שגם ללא המתנת 24 שעות, אם התנור חומם לפני שהוכנס הדבר השני, זה מכשיר אותו, ומן הסתם לפני שהונס המאכל הבשרי התנור חומם, כך שיש דעות שלפיהן לא עברת בכלל על איסור, כך שאת ממש יכולה לחזור לעבודת ה' מתוך שמחה.

כל טוב

כתבות נוספות