שאל את הרב

כלה וחותניה

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 03/05/11 17:01 כט בניסן התשעא

שאלה

אני נשואה מזה 3 חודשים. הוריו של בעלי אנשים מאד קשים ובשל כך הוא אינו בקשר טוב איתם. כבר מתחילת הקשר ביננו הם נהגו לרכל עלי בפניו, ויותר מאוחר עם ההיכרות בין המשפחות, הפכה המשפחה שלי לנושא ללעג וצחוק בפיהם. כמובן שזה נובע מכך שאיני עומדת בציפיות מסויימות שלהם, אך לדברי בעלי, איש אינו יכול לעמוד בציפיות אלו. מעבר לזה לא עשיתי שום מעשה המכוון לפגוע בהם והמצדיק יחס כזה.

מעבר לכך, אמו של בעלי היא אישה שאינה מסוגלת שלא להעיר הערות פוגעות, גם בפנים.

לאור כל זאת התרחש פיצוץ ביחסים בין בעלי לבינם. אני לא שוללת קשר עימם אך ברור לי כי אין באפשרותי להתנהג עימם בחום, ואף לא לשוחח עמם, מאחר וכל דבר שאגיד עלול לשמש אחר כך כנושא ללעג ורכילות אלא שהמשפחה של בעלי לא מקבלת את הבקשה הפשוטה שאוכל לבוא להתארח ולשבת בשקט בצד. באם אני אבוא ואתנהג בצורה לא ידידותית מספיק בעיניהם הם לא ימנעו מלהעיר ולפגוע בי, דבר שבודאי יגרום לי לפגיעה ובכי, ומכך בעלי חושש, ועל כן איננו נוסעים אליהם.

מעבר לזה, לדברי בעלי, גם אם אני אתנהג למופת, הם ימצאו על מה להעיר (וכפי שאמרתי, ינצלו דברים שאספר בשיחה לשם רכילות ולעג).

אני נמצאת בדילמה גדולה, כי אני לא רוצה להיות הגורם המפריד בין בעלי להוריו (על אף שגם הוא נפגע מהערותיהם ועל כן הוא לא מעוניין לראותם בלי קשר אלי), ומצד שני, אני לא מעוניינת להיפגע, וגם חוששת לכך שבעלי שומע מפיהם דברים רעים עלי, וזה עלול לחלחל ולפגוע ביחסינו. ובנוסף, כואבת לי הפגיעה בכבוד הורי ומקשה עלי אף להסתכל על אנשים אלו.

אני לא יודעת איך עלי לנהוג במצב כזה?

תשובה

ב"ה,

שלום,

לפי מה שכתבת את לא מהווה גורם מפריד בין בעליך להוריו, הרי את לא דורשת ניתוק קשר, וגם הוא כשלעצמו לא רוצה ללכת לשם לכן את הנקודה הזו את לא צריכה להעמיס על עצמך.

אם גם התנהגות למופת לא מוצאת חן בעיניהם אולי תבקרו ביום חול לזמן קצר,
אמנם גם על זה יתכן ויהיו טענות, אבל כיון שאת עושה מה שאת יכולה את לא צריכה יותר מזה.

הכי חשוב שאת ובעלך תדברו על הענין ותגבשו לכם דרך משותפת שלא תיתן לאף אחד להכניס תריז ביניכם.

בהצלחה

דני ארגמן

כתבות נוספות