שאל את הרב

כישוף ועין הרע.. אובדת עצות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 10/02/22 11:26 ט באדר א'

שאלה

שלום כבוד הרב, אני פונה אליך בזמן שאני בדילמה קשה.

אני ואמי הלכנו לאדם שמגדיר את עצמו רב יודע מה עובר על האדם ולהגיד אם יש חסימות מסוימות.

פנינו אליו מלכתחילה בגלל שאחי עזב את הבית וניתק קשר ללא סיבה מהמשפחה והחברים.

הרב טען שנעשה עליו כישוף על ידי החברה שלו דבר שקשור למחזור והוא פירט דברים שנכונים מאוד ועל מה שאנחנו המשפחה עוברים איתו כי הוא ניתק קשר וניהיה אדם כעסן ולא אכפתי

בכל מקרה גם לי הוא אמר שיש עין רעה, ושנשפך בבית ההורים שלי לפני כמה שנים משהו על ידי מישהי שלא אהבה אותנו(וכן יש עדויות לכך) ודבר זה מעכב את המשפחה מבחינה כלכלית .. בריאותית וזוגית

בכל מקרה , הוא אמר שיש לטפל בזה ודרש מחיר לא זול בכלל... וכן יודע שהמצב הכלכלי שלי ושל משפחתי לא משהו

אני בדילמה אם כן להמשיך לטפל בזה או לא כי מצד אחד אני מרגישה שהרבה דברים שאמר נכונים וידעתי שהם נכונים אבל לא ידעתי איך אפשר לטפל בזה כי כמו שידוע כישוף ועין הרע הם דברים שכן קיימים ויכוחים להשפיע ולשנות מסלול חיים של אדם

אבל מצד שני הסכום שדרש נראה לי קצת לא הגיוני וכן הלב שלי לא הסכים לבקשה למרות שאני יודעת שהמצב הקיים והבעיות שיש במשפחה הן קשות דורשות שינוי.

לכן רציתי להתייעץ איתך לגבי נושא זה של כישוף ועין, האם ניתן לטפל בזה בדרכים אחרות? שלא דורשות סכומים מטורפים של כסף

וכן יש רצון להתמיד ואני בן אדם מאמין ומתחזק מאוד אבל בנושא הזה אני אובדת עצות כי מרוב מה שאני שומעת ורואה בבית משפחתי המצב רק מחמיר

אשמח אם תפנה אותי למישהו שמבין בתחום או אפילו תתן לי עצות בנושא

תודה רבה

תשובה

שלום

ראשית, שמעתי ממישהו כלל - מי שמקבל הוא לא מקובל. כלומר, מי שדורש כסף, ובטח סכומים גבוהים, בשביל עזרה וסיוע רוחניים הוא לא מקובל. התייעצתי בחיי עם הרבה רבנים צדיקים, ומעולם אף אחד מהם לא ביקש ממני כסף על כך.

לכן אותו אדם איננו מקובל, וכנראה גם איננו רב.

גם אין לו כוחות מיוחדים (חוץ מהכישרון לנצל מצוקות של אנשים כדי לשכנע אותם לתת לו כסף), ומה שהוא יודע להגיד עליכם דברים, זה בגלל חכמה וכישרון להטעות אנשים כאילו הוא יודע עליהם דברים אישיים.

הוא גם לא יודע למה אח שלך התרחק ממכם ולמה יש לכם התמודדויות שונות.

חלילה מלחשוב שבגלל כישוף או עין הרע או משהו מעין זה או בגלל שנשפך משהו בבית הקב"ה מביא עליכם דברים לא טובים.

בבקשה תתרחקו מכל ההבלים הללו.

אנחנו לא יודעים למה הקב"ה מביא עלינו כל התמודדות והתמודדות.

אנחנו כן יודעים מה מוטל עלינו לעשות ומה באפשרותנו לעשות:

א. לשוב בתשובה, כלומר לתקן בדרכינו ובחיינו מה שאנחנו יכולים. בנחת. בלי לחץ.

ב. להתפלל. פשוט לשפוך שיח לפני בורא עולם שבידיו להיטיב או חלילה להרע לנו. בתוך התפילה הרגילה או בתפילה אישית, ובוודאי באמירת מזמורי תהלים.

ג. להיות בעלי צדקה וגומלי חסדים. בנחת לפי היכולת.מי שמיטיב לאחרים, הקב"ה מתייחס אליו באופן דומה (אבל כמובן שזה לא אוטומט כמו כספומט. אלא לפי שיקול דעתו העליון).

ד. לפעול באופן מעשי. כלומר, לבחון ביישוב הדעת, ואולי בהתייעצות עם אנשים אחרים, כל בעיה והתמודדות בפני עצמן, ולחשוב מה אנחנו יכולים לתקן ולעשות שם. מה שביכולתנו, נשתדל לתקן, ומה שלא, נרפה ונשאיר לקב"ה.

ה. לבקש ברכה מצדיקים אמיתיים, תלמידי חכמים, ושיתפללו עלינו. זה לא אמור לעלות כסף. אם את לא מכירה מישהו כזה, תכתבי לי איפה את גרה ואנסה להציע למי לפנות.

ובע"ה תזכו במהרה לישועות ולבשורות טובות

כתבות נוספות