שאל את הרב

כאשר ד' אומר לא!

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/07/11 15:25 כ בתמוז התשעא

שאלה

בס"ד

שלום :

אני בת 15 וחצי , אני לומדת באולפנה..

ויש לי שאלה ממש דחופה,

איך אני יכולה להאמין בקב"ה אחרי שביקשתי ממנו דבר שהיה ממש חשוב מבחינתי !! ממש ממש חשוב.. והתפללתי במשך מלא זמן..

על אותו דבר ועשיתי כל מה שאני יכולה כדי לקבל את זה, הלכתי לבית כנסת ! התפללתי מהלב ממש ! עשיתי מלא דברים טובים.

והוא לא נתן לי את זה...

ואחרי שביקשתי את הדבר הזה וקיבלתי תשובה שלילית....

אני לא מצליחה להאמין שהוא קיים! שהוא שומע, מרגיש ...איך אני יכולה להאמין בו ? הרי ביקשתי ממנו והתפללתי ממש ממש !

כי אם הוא מרגיש את הכאב שלי איך הוא לא נתן לי את הדבר החשוב הזה? שבוע שעבר ביום שישי ניסיתי ללכת לבית כנסת כי לא קיבלתי את העובדה שאני לא מאמינה בו! הלכתי והתפללתי והרגשתי כאילו אני קוראת סתם טקסט שאין לו שום ערך בשבילי, שאני לא קשורה יותר למקום הזה.. שאין לי בשביל מי להתפלל , וגם אם הוא קיים... אני לא מצליחה להרגיש אליו אהבה ולחזור לעבוד אוותו באמת כמו שהייתי

מתוך הלב..!!!

מה אני עושה במצב כזה....?

תודה רבה על ההקשבה ...

תשובה

בס"ד
שלום רב,

השאלה שלך והקושי שלך מקיפים המוני מאמינים, את לא הראשונה ולא היחידה שמבקשת משהו מד' ומקבלת תשובה שלילית.

אנחנו צריכים ללמוד שהקב"ה אינו משרת שלנו וגם לא מפיק של תכנית "כבקשתך". כאשר אנחנו מבקשים דברים מד' - אפילו דברים חשובים ביותר, עלינו להיות מוכנים לקבל גם תשובה שאומרת "לא!".

לפני שנים רבות נחטף חייל בשם נחשון וקסמן. היתה בעם דאגה עצומה ורוח התפילה התפשטה בכל העם. רבבות, רבבות התפללו, היה כינוס עצום בבית הכנסת הגדול בתל אביב וקהל רב בא לכתל...
אחרי התפילות הללו שהקיפו דתיים וחילוניים, נעשתה פעולה צבאית לשחרורו - בפעולה נהרג הלוחם ניר פורז הי"ד, גם נחשון הי"ד נרצח.

בעם היתה נפילת רוח נוראה - אחרי התגייסות המונית לתפילות ותחנונים - התוצאה כל כך מאכזבת...

אביו של נחשון וקסמן לא נפל ברוחו ובאומץ רב הוא קבע: "ילד מבקש מאבא כל מיני דברים, הרבה פעמים אבא נותן לו, ולפעמים אבא אומר - לא, הקב"ה אמר לנו לא!"

הכעס שלך על הקב"ה צריך להפוך לכוח שמחדש אותך, בונה ומעצב בך משהו חדש.
תחשבי על הקב"ה ועל כך שהוא מבקש לטלטל אותך טלטלה גדולה ודווקא משום כך הוא אמר לך 'לא'. תשאלי את עצמך מה התפקיד של ה-'לא' שקבלת מלמעלה ולאן ה-'לא' הזה צריך לקחת אותך.

בחסידות מסבירים שהרבה פעמים אנחנו לא מצליחים להתקדם באמונה מפני שאנחנו 'תקועים' במציאות מסוימת ולא מצליחים לצאת ממנה. דווקא המשבר הקשה המערער את האמונה מצליח לטלטל ולנתק אותנו מהמקום שלנו ולפתוח לנו את ההזדמנות להתעלות אמונית גדולה. אני בטוח שזה מה שקורה גם לך.

לתקופה הקשה הזאת שעוברת עליך, למשבר האמוני הקורע את לבך יש תפקיד גדול וחשוב בעיצוב האמונה שלך. הם באים להרים אותך למדרגת אמונה הרבה יותר גבוהה מהדרגה הנוכחית שלך, לדרגה של מסירות באמונה – לאמונה בד' בלא תנאים.

כתבות נוספות