שאל את הרב

כאילו נמשכת לחיים של חילוניות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 30/06/13 00:30 כב בתמוז התשעג

שאלה

שלום הרב

אני ילדה מאוד פעילה סניף, מתנדבת , נח''ת. משתתפת בהכל...וכיף לי עם זה אני מרגישה סיפוק ..אך תמיד לפני שאני הולכת לישון או בבוקר אני מרגישה כאילו אני נמשכת לחיים אחרים חיים של חילניות כזו, סמים דרמות בעיקר עם בנים ,אלכוהול מועדונים חיים כאלה שאני יודעת שלא הכי טוב ושדי סובלים אבל לא אכפת לי ...כאילו אני יודעת שאם תיהיה לי הזדמנות זה יתפרץ החוצה...ואני מפחדת. למה אני ככה? שקראתי על השם שלי בכמה מקומות היה משותף לי בכל הפירושים "נמשכת לדברים האסורים בחיים" למה זה ככה? זה הולך להיות ככה כל החיים ? למה זה מגיע לי?<

תשובה

בס"ד
שלום רב,

להרבה מאוד אנשים יש פחדים וחששות שיקרו להם דברים רעים (יש לכך סיבות שונות - כל אדם והסיבות שלו).

על פי רוב הפחדים הם שתהיה פגיעה במשהו שהוא מאוד חשוב לאדם:
מי שמנגן בפסנתר מפחד שיקרה משהו לאצבעות שלו.
מי שחשוב לו להיות עשיר מפחד שהוא יאבד את כספו.
מהבחינה הזאת אפשר לומר שהפחדים שלנו מעידים על מה שהכי חשוב לנו בחיים. לכן אם הפחד שלך שתהיה לך משיכה למועדנים, אלכוהול, סמים וכד´ סימן שחשוב לך מאוד לחיות חיים שהם ההפך לכל אלו; חשוב לך שהחיים שלך יהיו ערכיים ורוחנים, צנועים ומוסריים!

לפי מה שאת כותבת - המחשבות הללו והפחדים מחזקים בך את התודעה שאת חיבת לשמור על עצמך שלא תגיעי למקומות הללו. יוצא שדווקא המחשבות והפחד, שמא את נמשכת לדברים אסורים - הם כוח שומר ומגן עליך מהתרחקות והדרדרות.

אני לא יכול לומר לך אם זה הולך להיות ככה כל החיים, אני כן מנסה להדריך אותך איך להפוך את המחשבות והדאגות הללו לגורם שמחזק ומקדם אותך בדרך הראויה לך כך שכל זה לא יטריד אותך יותר מדי ולא יקשה את החיים שלך.

כתבות נוספות