שאל את הרב

כאבי ראש מכיסוי ראש

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/07/12 14:00 ז באב התשעב

שאלה

שלום הרב.

אני נשואה במשך כשנה, ואני לא יודעת מה לעשות לגבי הכיסוי ראש. ואני אסביר...

לפני שהתחתנו היה לי ברור שאלך עם כיסוי ראש מלא, לא היה לי ספק בעניין, ואכן כך אני הולכת עד עכשיו.

כבר בחודש הראשון לנישואינו המטפחת עשתה לי כאבי ראש נוראיים. אבל שאלתי חברות שאמרו לי שגם להן כאב בהתחלה, אבל אחרי חודש חודשיים מתרגלים וזה עובר. הבעיה היא שאצלי זה לא עבר, אלא רק החמיר.

כמעט כל יום לקראת אחה"צ (כמובן כשאני כל היום עם המטפחת על הראש ולא בבית כשאני יכולה להוריד אותה), מתחיל הכאב ראש ולאט לאט מתגבר לעוצמות נוראיות. ממש כל ערב אני מוצאת את עצמי לא מתפקדת כי כלכך כואב לי, וזה גורם לי ממש לא להרגיש טוב גם מעבר לכאבי ראש.

באופן כללי השיער שלי די רגיש, ז"א שגם לפני החתונה אם הייתי אוספת את השיער יום שלם, לקראת סוף היום היה כואב לי קצת הראש (השיער שלי דליל יחסית ודק אז אולי זה בגלל זה), אז קל וחומר כשהשיער שלי אסוף במן קוקס כזה ועליו עוד המשקל של המטפחת.

ואני אדגיש ואומר, שניסיתי ללכת עם מטפחות שלא שוקלות כלום, בלי סיכות שמושכות את השיער, וגם להרפות קצת את הקוקו... כל זה לא עזר כי כל עוד יש לי משקל על הקוקו זה אוטומטית כואב.

אני יודעת בוודאות שזה בגלל זה, כי ברגע שאני מגיעה הביתה וממש "מעיפה" ממני את המטפחת, כבר באותו רגע אני מרגישה טיפה הקלה, למרות שלוקח לכאב ראש הרבה זמן לעבור.

היה לי חשוב כן לשמור על ההלכה כמו שהיא וללכת עם כיסוי ראש מלא, ולכן עד עכשיו ניסיתי ממש לא להישבר ולראות אם בכל זאת זה ישתפר מתישהו, אבל השבוע כבר כלכך לא הרגשתי טוב, שהחלטתי שלא הגיוני שאסבול ככה.

גם אם תציע לי הרב, אולי ללכת עם קוקו מאוד רפוי ונמוך, כמו בנות אחרות שהולכות ככה, זאת לא אופציה, כי זה מאוד לא יפה לי. ונראה לי הגיוני שארצה להיראות בזה בסדר.

מעבר לפן הפיזי- לכאבים, זה מטריד אותי בעוד הרבה אופנים. גם חיצונית אני מרגישה לא טוב עם זה (למרות שכולם אומרים שזה מאוד יפה לי ואני יודעת את זה, אבל למרות זאת בעיניי זה לא נראה טוב), זה מחליק מאוד כי יש לי שיער חלק ככה שאם אני רק רצה שניה (למשל כשאני עושה ספורט או מטיילת) הוא כבר מחליק ואני צריכה להתעסק איתו ולסדר אותו.

לוקח לי המון זמן להתארגן מאז שאני צריכה לשים כיסוי ראש. אני לוקחת בד"כ 20 דקות לפני רק בשביל המטפחת והרבה פעמים המטפחת לא מס

תשובה

בס"ד
שלום רב,

מצד אחד: כמו בהרבה הלכות אפשר להחמיר ואפשר להקל וגם להקל מאוד...
האם בענייני כשרות גם כן היית מקלה מאוד? ובעניני שבת?

מצד שני: את מציירת התמודדות מאוד לא יצירתית - כאילו שמראש את מכוונת לפתרון אחד ומעוניינת לקבל הסכמה לפתרון זה.

אפשר ללכת לכיוונים יצירתיים משני הצדדים: מצד השיער ומצד הכיסוי.

1. מצד השיער. אפשר להסתפר ולנסות תסרוקות יפות עם שיער קצר כך שיהיה הולם לך כשאת ללא מטפחת אבל ללא קוקו שיושב על הראש ומקשה עליך. אני לא מציע פתרון הזוי מפני שיש נשים שללא כל קשר לכיסוי ראש הולכות עם שער קצר ומרגישות נוח מאוד בהופעה כזאת.

2. מצד כיסוי הראש. מי אמר שמוכרחים מטפחת? את יכולה לנסות כובעים שונים וגם פיאה נוכרית. רבנים גדולים ממני פסקו שפאה עדיפה על פני גילוי השער.

לסיכום אפשר לנסות פתרונות יצירתיים לפני שבאים ללכת בגילוי חלקי של השער.

באשר להיתרים הלכתיים לגלות שיער במידה כזאת או אחרת עסקתי בכך בשאלה אחרת:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=269523

כתבות נוספות