שאל את הרב

יש עליי קפידא

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 28/06/19 15:29 כה בסיון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

לפני מס׳ שנים ניהלתי רומן עם גבר נשוי במשך מס׳ שנים, אישתו ידעה על כך וביקשה שאתרחק מספר פעמים. אני שלחתי מספר פעמים תמונות שלי ושל בעלה לה ולמשפחתה ולסובבים אותה, ציערתי אותה רבות, היא ידעה שנכנסתי להריון ממנו והפלתי, כדי להוציא את עצמו מאשמה הוא היה משקר ומספר שכישפתי אותו וכל מיני דברים אחרים כדי להאשים אותי בלבד. היא רצתה להתאבד בגללינו, היא אמרה שהרסתי לה את החיים. אני בתקופה הזאת התנהגתי כאחת שהשטן נכנס לגופה, לא הייתי מודעת למעשיי והייתי בנאדם רע שפגע בכולם רק כדי להיות איתו. לפניו הייתי ילדה טובה ותמימה שלא הייתה מסוגלת לפגוע ולצער אף אדם. כמה שניסיתי לצאת מהקשר הזה לא הצלחתי, זה היה כמו כישוף, זה היה חזק ממני. עברו 3 שנים ואני משלמת על עוונותיו בכל יום. לא יצאתי עם אף גבר מאז, זה לא מצליח להגיע אפילו לפגישה, אני לא מתקדמת בעבודה כבר שנים, כל האנשים הקרובים אלי פגעו בי ולא נשאר לי אף אדם, המצב הבריאותי שלי רע, אני כבר חודשים חולה כל פעם במחלה אחרת ולא מסוגלת לתפקד, המצב הנפשי שלי גם כן רע כתוצאה מכל המצב הזה, אני מאוד מתחרטת, התפללתי, ביקשתי מחילה מבורא עולם, נסעתי לאומן פעמיים אך משהו עדיין חסום, אני תקועה כבר מספר שנים באותו מקום ויום אחד טוב לא זכיתי לראות כבר שנים.

אמרו לי שיכול להיות שאותה אישה שציערתי מקפידה עליי, שזה כמובן הגיוני ומוצדק. אני יודעת שעד היום היא לפעמים חושדת שאנחנו בקשר ובודקת את הטלפון שלו וכן כנראה שאני במחשבותיה כי לפני זמן קצר אף חשבה שהיא ראתה אותי למרות שאין זה כך הדבר.

אין לי את מספר הטלפון שלה ולהגיע אליה יהיה מאוד קשה, זה רק להגיע לבית שלה ואני חושבת שבעלה ימנע את זה ממני ואני לא יכולה לעשות זאת ליד הילדים שלהם. וגם אם אבקש מחילה- קשה לי להאמין שהיא תסלח לי! הוא ביקש ממנה להתגרש בעבר בגללי. היא באמת סבלה בגללי המון. מה אפשר לעשות במצב כזה ? האם חשוב שאנסה להתנצל? ואם לא אצליח לזכות במחילתה מה אפשר לעשות כדי שהקפידא עליי לא תפגע בי יותר ?

תשובה

שלום.

אני מתנצל מראש אם אכתוב דברים חריפים. זה לצורך העניין.

אני לא יודע למה קורה כל דבר ומאיזו סיבה. אבל זה ממש לא משנה.

את מבינה לבד שמה שקרה הוא חמור מאוד, הן במישור התורני והן במישור המוסרי.

יש דברים בסיסיים שצריך לעשות בלי שום קשר לשאלה אם את עוברת קשיים ומשברים, ואם זה קשור למה שקרה או לא.

האם אני מבין נכון בין השורות (מהמידע שאת כותבת שאת יודעת על זה שהיא בודקת את הטלפון שלו ושהיא חשבה שראתה אותך) שיש לך עדיין איזשהו קשר כלשהו עם אותו אדם?

אם כן, זה דבר נורא. את צריכה לפני הכל לנתק איתו כל קשר כלשהו (לא שיחות, לא הודעות ולא שום דבר. למחוק את המספר שלו וכל אפשרות כלשהי לקשר איתו). את חייבת לעשות כל מאמץ שבעולם שלעולם לא תפגשי אותו. זה השלב הכי בסיסי בתשובה. לא לטבול עם השרץ ביד.

הדבר השני והמשמעותי והקשה ביותר - את כותבת "אמרו לי שיכול להיות שאותה אישה שציערתי מקפידה עליי". את רצינית? רק יכול להיות? לאישה האומללה הזו נהרסו החיים, וזה קרה גם בגללך. גם בעצם הבגידה עם בעלה, ועל גבי זה בשליחת התמונות.

המשימה הכי משמעותית של חייך, וזה הרבה יותר מאשר לנסוע לאומן ולעשות דברים אחרים, זה לדאוג שהיא תסלח לך. אני לא יודע אם אי פעם תצליחי בזה, אבל את חייבת לעשות מאמצים עילאיים שזה יקרה.

אני בטוח שאם תתאמצי תשיגי את המספר שלה, אבל זה לא חייב להיות דווקא בטלפון. את חייבת לחשוב מה הדרך הכי נכונה מבחינתה (לא מבחינתך) - במכתב, בטלפון, בפגישה או בכל דרך אחרת. עצמת היחס שלך כלפיה אמור להיות כמי שמוכנה לעשות כל דבר שבעולם, כולל להשפיל את עצמך, עד שבע"ה תזכי לכך שהיא תכיר שאת באמת מתחרטת על מה שעשית, שהשתנית, ושאת מוכנה לעשות כל דבר שבעולם כדי לפצות אותה ולזכות לסליחתה.

אין דבר יותר חשוב מזה בחיים שלך.

אחרי שתעשי את הצעד הראשון, ותתחילי להתאמץ לעשות את הצעד השני, אפשר להתחיל לנסות לבחון איך אפשר לשפר ולפתור את כל הקשיים שכתבת עליהם (זוגיות, עבודה, סביבה קרובה ובריאות).

אבל תדעי דבר חשוב מאוד מאוד - אין דבר שמונע את התשובה. כל עוד אדם חי ונושם, הוא יכול לשוב אל ה' ולתקן את מה שקלקל. כמובן, זה צריך להיות רצון אמיתי, ומאמץ גדול לתקן בפועל כל מה שאפשר, והחרטה שלך על כל מה שקרה היא הצעד הבסיסי החשוב בדרך הזאת.

שוב סליחה על חריפות הדברים.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות