שאל את הרב

יש לי חברה, אבל איך נדע אם אנחנו רוצים להתחתן?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/04/21 00:29 יד באייר התשפא

שאלה

יש מישהי שאני יוצא איתה באופן רציני כבר כמה חודשים ובאמת ממש כיף לנו ביחד ואנחנו אוהבים אחד את השניה. איך אני אמור לדעת אם היא מישהי שמתאים לי לבנות איתה בית? כאילו כמו שאמרתי ממש ממש כיף לי להיות לידה ולבלות איתה ואני מאוד אוהב אותה ואפילו כשאנחנו סתם יושבים שותקים אחד ליד השני אז כיף לנו אבל האם זה מספיק? אני לא שואל במובן של אני חושב שאין כאן משהו מעבר אני שואל במובן שאני לא יודע בכלל על מה אני צריך להסתכל ולבדוק בנושאים האלה. אז אשמח להכוונה כאן מה חשוב לשים לב ולראות בקשר בשביל לדעת אם זה מתאים לנישואים.

תשובה

שלום לשואל היקר!

שמחים שפנית אלינו. איזו שאלה נפלאה! ישר כוח על השיתוף ועל הרצון לברר לעומק את הנושא!

הנושא הזוגי הוא נושא שמעסיק את כל בני האדם, אפילו את בע"ח והיצורים הזעירים ביותר על פני כדור הארץ. הקב"ה נטע בכל אחד ואחת מאתנו רצון פנימי ליצירת קשר משמעותי עם בן\בת זוג. זה הדבר הכי טבעי ובריא וכמובן גם קדוש. כולנו רוצים זוגיות טובה וגם משקיעים הרבה מאמץ, זמן וכמובן גם כסף- והכל כדי שזה יצליח!

עם זאת, יש משפט חזק שאומר אריך פרום בספרו 'אמנות האהבה' – 'כמעט ולא קיימים פעילות או פרויקט, שמתחילים בתקוות וציפיות כה גדולות, ולמרות זאת נכשלים לעיתים כה קרובות, כמו האהבה'.

למה זה קורה דווקא באהבה? ואיך כן מצליחים לייצר קשר משמעותי שיישמר לאורך זמן? איך שומרים על גחלת האהבה? אלו שאלות מאוד משמעותיות *שחשוב שיעסיקו אותנו* – לפני קשר זוגי ובעיקר גם כשאנו בתוך הקשר. לא נענה על כל השאלות הללו עכשיו- המטרה היא לחשוב על הנושא ולהתבונן בו ודרך המבט הזה ננסה לגעת במס' מרכיבים חשובים בקשר זוגי למטרת נישואין:

חיבור פשוט וטבעי- הנקודה הראשונה והבסיסית היא הנעימות והרצון להיות אחד עם השנייה, זה בסיסו של הקשר. 'כימיה' פשוטה, שיחה קולחת וזורמת, מעניין לנו ואנחנו אוהבים להיות יחד. בלי זה אי אפשר להתקדם ולהתעמק – זה היסוד.

שאיפות משותפות ובעיקר נכונות להשקיע- מה הכיוון שלנו בחיים? איך נרצה שהם ייראו? הזוגיות, העבודה, ההתנהלות בבית, אורח חיים דתי ועוד. כל מה שמעניין אתכם וחשוב לכם. אך חשוב להדגיש- אין הכוונה שיהיו לכם בדיוק את אותן השאיפות, אלא שיש כיוון משותף ברור. דרך שאנחנו רוצים לצעוד בה יחד, שיש בנו את הרצון לעבוד, להשקיע ולבנות אותה יחד.

הערכה והכרה של בן\בת הזוג- מה אני אוהב בו\בה? אלו תכונות טובות יש לה? למה אני רוצה להיות איתה בקשר? העין הטובה היא המרכז ובסיס הקשר! אך עם זאת, בקשר רציני חשוב גם להיות עם מבט מפוכח ולהיות מודעים לדברים הלא טובים או הטעונים שיפור. זה לא מתוך רצון להתמקד בהם חלילה, פשוט כולנו בני אדם עם יתרונות וגם חסרונות. המודעות לכך, וגם ההכרה בהשלמה ההדדית שהזוגיות מביאה איתה, מרוממת אותנו למבט יותר ברור ומפוכח ובאמת יכולה להביא לקשר משמעותי.

תקשורת טובה- אני מצליח להביע את עצמי בצורה טובה? האם בן הזוג מבין אותי? קשוב? אנחנו מצליחים לדבר בצורה טובה על הרגשות והתחושות שלנו? אנחנו מצליחים להעביר ביקורת ולספר גם על מה שמפריע לנו בקשר?

לסיכום, הבאתי לך מס' מרכיבים חשובים שמאפיינים קשר זוגי טוב שיכול להוביל לנישואין טובים עוד יותר. חיבור פשוט וטבעי, שאיפות משותפות ובעיקר נכונות להשקיע, הערכה והכרה ותקשורת טובה. נסה לחשוב עם עצמך על הנקודות הללו, לנסות לענות על השאלות שהעלינו.

בהצלחה רבה! מוזמן לפנות שוב בשמחה!

כפיר

כתבות נוספות