שאל את הרב

יש לי הרגשה מאוד מוזרה בימים האלו של ספירת העומר

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 15/03/10 19:34 כט באדר התשע

שאלה

הרב אני מרגיש משהו מיוחד בימים האלה של ספירת העומר Nה זה אומר.

לא יודע יש לי מין הרגשה מוזרה אולי חרדה אולי מתח לא יודע להגיד לך אבל זה קשור לימים האלה של ספירת העומר אולי בגלל שאני לא מתגלח . לא יודע מה אתה אומר.?

ועוד משהו הרב אם אתה חושב שזה שאלה שטותית אז אל תענה כי אני לא רוצה לבזבז לך את הזמן.

בתודה עומר. 

תשובה

ב"ה


שלום עומר יקירי ואהובי.

אשריך אחי היקר שאתה [מרגיש] את ימי העומר !
אשריך אחי ש[עומר] מרגיש את [עומר]!!
לא כל אחד זוכה לכך. אולי בגלל ששימך עומר או אולי בגלל שיש לך נשמה עדינה ורגישה כל כך עד שאתה מסוגל להרגיש הרגשות עדינות רגשות של ימי ספירת העומר.או אולי בגלל שתי הסיבות גם יחד או מעוד סיבות.

אשריך אחי!

הימים האלו הם ימים מיוחדים הם ימים שבין פסח ושבועות הם ימים שמוגדרים כימי ["חול המועד"] מצד אחד יש את חג הפסח ומצד שני את חג השבועות וימי ספרית העומר הם הימים שבין החגחים האלו והרמב"ן מגדיר אותם כימי חול המועד ממש כך.

אלא מה? הימים האלו נהפכו לנו מימי שמחה לימי אבל על 24.000 תלמידי רבי עקיבא כפי שנאמר בתלמוד בבלי מסכת יבמות דף סב עמוד ב
[,אמרו: שנים עשר אלף זוגים תלמידים היו לו לרבי עקיבא, מגבת עד אנטיפרס, וכולן מתו בפרק אחד מפני שלא נהגו כבוד זה לזה, והיה העולם שמם, עד שבא ר"ע אצל רבותינו שבדרום, ושנאה להם ר"מ ור' יהודה ור' יוסי ורבי שמעון ורבי אלעזר בן שמוע, והם הם העמידו תורה אותה שעה. תנא: כולם מתו מפסח ועד עצרת. אמר רב חמא בר אבא, ואיתימא ר' חייא בר אבין: כולם מתו מיתה רעה. מאי היא? א"ר נחמן: אסכרה." ].

ולכן דווקא בימים אלו יש להרבות באהבה ואחווה שלום ורעות על מנת לתקן את תחום המידות שהוא קודם לתורה של חג השבועות ורק כך ניתן להגיע אל ה [אמת].

ומהי אמ"ת?
זה ראשי תבות של
[א]מונה,
[מ]דות,
[ת]ורה,

אמונה זה [חג הפסח]- "ויאמינו בהשם ובמשה עבדו"
מידות-זה [ימי ספירת העומר] - "דרך ארץ קדמה לתורה"
תודה- זה [חג השבועות] - חג מתן תורה.

ובכדי להגיע למתן תורה אמיתי צריך להתחיל מהאמונה דרך חיזוק המידות ואז זוכים לתורה.

וזה אולי כוות הברכה שאנו מברכים לפני קריאת התורה "אשר נתן לנו תורת [אמת] וחיי אולם נטע בתוכנו"
תורת אמת היא תורה שמתחילה באמונה ובמידות טובות ועל זה כבר אמר רבי יוסי "וכל האומר אין לי[ אלא] תורה אפילו תורה אין לו" .


סוף דבר אחי היקר אלא תירא ואל תחשוש חזק את עצמיך בלימוד אמונה ובתיקון המידות וכך תגיע לחג מתן תורה טהור וזך ותזכה לקבל עליך עול מלכות שמים באהבה וברחמים.


בהצלחה,


עוזיאל אליהו,


.




כתבות נוספות