שאל את הרב

יש לי בעיה 1 אני חילונית

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 25/06/02 04:37 טו בתמוז התשסב

שאלה

ראשית אני רוצה לברך את האתר הנפלא הזה!!

כבוד הרב יש לי בעיה בעינייני דת.

אני חילונית : כשהייתי קטנה נסעתי לדודתי היא חזרה בתשובה מזמן וראיתי את האווירה של הדת ואיך שזה מושך לדבוק בדת הבעיה כשחזרתי רציתי לקיים מצוות כמו לשמור שבת והכל אבל הורי לא התייחסו (חילונים) אבי היה נוסע בשבת והיינו רואים טלווזיה אבל אמי הדליקה נרות ושמה פלטה למרות שהוציאה והכניסה.

לא מזמן אמו של אבי נפטרה והיא היתה צדיקה ואבי החליט לשמור שבת הבעיה היא שעכשיו כשאבי התחיל לשמור גם אני הצטרפתי ואמי לא קיבלה זאת והמצב הוא שבשבת אני ואבי שומרים ואמי ואחותי לא. ואין קידוש כי הם לא מדברים מזמן ואני אוכלת בשבת אוכל שהשקע של הפלטה יוצא ונכנס. והתחלתי ללכת לבית כנסת.

אמי אומרת שאני צבועה מכיוון שבשבת אני מקיימת מצוות וביום חול הולכת לים( לא הרבה ועם מכנס קצר עלי) ולובשת צמוד ולועשת מסטיק בפורענות

וגם בבקרים אני מתפללת שחרית בלי שהיא תדע וגם אני מברכת על המזון. וגם זה התחיל בזכות דודתי ואוצר הקונטרסים של הרב נחמן מברסלב עם כבודו מכיר? זה ספר שמראה לדבוק בשם כשיש יסורים ומה לעשות בזה העולם.

תראה אני כל כך רוצה לחזור בתשובה כדי להודות לשם על כל מה שנתן לי כי באמת יש לי הרבה ניסים מאז שהתחלתי לדבוק בדת אבל אני רק בת14 ולא יודעת האם מה שאני עושה נכון או שזה אסור בבקשה תיעץ דרך חיים מה לעשות עם אמי והחיים החילוניים ובאמת עם אני באמת צבועה לפי דברי אמי?

יש לי גם עוד בעיה האם זה אסור בדת שנערה תהיה אובססיבית לגבי גופה ומה שהיא אוכלת כי הייתי חולה באנורקסיה עכשיו ברוך השם לא, אבל עדיין אני אוכלת רק מתפריט אוכל לא מתוק ואני עושה ספורט. דודה שלי הדתיה רוצה שאני יהיה אצלה שבוע היא גרה בחיפה ואני באילת והיא רוצה אותי

הבעיה שאני רוצה אבל אני מודאגת מהאוכל ושאני לא יעשה ספורט נמאס לי מזה אני רוצה כבר לצאת משרידי המחלה בבקשה עזור לי תודה רבה!!!

תשובה

ב"ה

בת אל שלום.

1 -אני מאוד מעריך את העוצמה שלך.
את חיה בסביבה מאוד מורכבת ומסובכת ובכל זאת
את מצליחה להחזיק מעמד ולהתגבר-- כל הכבוד !!!!!!.
,תמשיכי קדימה אל תתייאשי .


את נערה בוגרת ואת מחליטה על החיים שלך מה ,איך וכיצד לעשות. אולם עלייך לקחת בחשבון שאת לא לבד,
יש אבא
יש אמא
זו המשפחה שלך.
כדאי לך לשוחח על כך שיחה מלב אל לב עם ההורים,
(בנפרד) ולהסביר להם את הכיוון הרוחני שלך ,
להסביר להם שאת מאושרת בדרך שאת בחרת,
שדרך זו היא יותר טובה מ.... מה שקורה בשכונה.... .

דעי לך כי ההורים שלך אוהבים אותך-את משוש חייהם,
כן
את הבת שלהם והם רוצים שיהיה לך טוב.


2 . לא הבנתי מה הדאגה שלך?

תאכלי אוכל בריא !תתעמלי!
את צריכה גוף בריא כדי לשכן בו את הנפש הבריאה.


בהצלחה,


עוזיאל


כתבות נוספות