שאל את הרב

יעוץ מקצועי בעניני בנים בנות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/07/11 23:57 כב בתמוז התשעא

שאלה

שלום הרב,

אני בת 16, וכבר זמן רב שאני בקשר מיוחד עם בן בגילי. לאחרונה, החלטנו לנתק את הקשר בהחלטה משותפת, בשביל שלא נגיע לידי מעשים לא טובים. מאז שניתקנו את הקשר חלה ירידה במצב הרוח שלי, התחילו לי הפרעות אכילה, ושקעתי בדיכאונות. דיברתי עם איש מקצוע, והוא עזר לי להבין שהירידה שלי היא בעקבות ניתוק הקשר שלנו. האם נוכל לחזור להיות בקשר על מנת לשפר את המצב שלי?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

כדי להסביר לך את הקושי אליו נקלעת ננסה לתאר לעצמנו (בדימיון!) המשך הדברים לפי עצת "איש המקצוע": נניח שאת חוזרת לקשר עם הבחור ובעוד מספר חודשים אתם מרגישים (כפי שצפית מראש) שאתם לא מסוגלים יותר בלי קשר גופני - מה נעשה אז? נבקש היתר מרב? ומה ייעץ "איש המקצוע" כשנגיע למציאות הזאת? האם במצב כזה יהיה לך יותר קל להפרד מהבחור?

עליך לדעת שיש לנו בעיה גדולה עם "אנשי מקצוע" שלא מבינים את העולם שלנו. תחומי היעוץ הרגשי - פסיכולוגיה וכד' קשורים לעולם ערכים מסוים מאוד!
אם פסיכולוג פועל בחברה חילונית הוא לא מבין מה רע שיש חבר בגיל 16. הוא גם לא יבין מדוע שחבר וחברה בגיל 16 ימנעו מכל חיבה גופנית...

לכן בכל מקרה של יעוץ רגשי \ נפשי כדאי לפנות אל פסיכולוגית \ יועצת \ עובדת סוציאלית, שקשורה לציבור שלנו, רק היא תבין נכון את הקשיים שלך ותכוון אותך לפתרון הראוי לך באמת.

במקרה זה צריך למצוא דרך לעודד ולחזק אותך בהחלטה שלך. גם הזמן הוא מרפא לקשיים רבים. ככל שיחלוף הזמן כך תתאוששי ותחזרי לעצמך.

הפניה ל-"איש מקצוע" היא נכונה מאוד. כדאי להמשיך לפגוש 'איש מקצוע', בתקופה שקשה לך, אבל הכרחי לעשות שני שינויים:
1. לפנות לאישה ולא לאיש - דווקא בדברים כאלה אישה תבין ותיעץ הרבה יותר טוב, את גם יכולה להיות הרבה יותר פתוחה ולשתף יותר אישה.
2. לפנות אל מישהו שקשור לציבור שלנו (כפי שציינתי לעיל) הכי טוב אם היא שייכת ממש לציבור שלנו, לכל הפחות היא מטפלת באופן קבוע באנשים שיש להם בעיות כמו שלך.

כתבות נוספות