שאל את הרב

ייאוש מהרווקות שלא נגמרת

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 09/12/19 21:10 יא בכסלו התשפ

שאלה

לכבוד מר(הרב) יובל שרלו שלום וברכה!

שמי .... ואני הייתי מבקש שתשתף אותי בדעתך בנושא שעדיין אינני יודע מהי דעתך האישית לגביו. אני חוזר בתשובה בן 31 ולמרבה החרפה, הצער, הטראגדיה, והבושה אני עדיין רווק - מה שידוע גם בתור "מעוכב שידוך". בעבורי זוהי כמובן טראגדיה איומה ונוראית, בין היתר מאחר וישנם אנשים שחושבים שזוהי אינה טראגדיה.

על כל פנים לפני זמן מה הפנתי שאלה באתר אחר, מה הרבנים של המגזר הד"ל עושים במישור הקונקרטי למענם של הרווקות/רווקים מעוכבי השידוך בכדי להקל עליהם את הסבל הנוראי שהם חווים בעיקר בשבתות וחגים.

לצערי הרב תשובתו של הרב שענה לי הייתה תשובה ריקה מתוכן שרק גרמה לי עוד סבל וייאוש וזוהי הייתה תשובתו:

"אנו מתפללים שתהיה שנת פוריות וכל הרווקים והרווקות ימצאו את זיווגם ויקימו בתים נאמנם לישראל ותורתו"

תשובה שכזו רק משמת כעדות בעבורי לבורות האיומה והנפשעת של הרבני המגזר - לפחות בחלקם - כלפי העיסוק בסוגיה הכל כך עצובה הזו ונראה שחוסר הרצון של רבנים משפיעים לעשות מעשים רציניים שימגרו את תופעות הרווקות המאוחרת עולה בקנה אחד עם המודעות האפסית כמעט לחלוטין של כלל הציבור הד"ל למכאובים הבלתי אנושיים שפוקדים אותנו הרווקות והרווקים. לאור כל הדברים הללו איזו תקווה יכולה להיות לי כאשר נכפת עליי מציאות שבה אני נאלץ להלחם ברווקות שלי כמעט לבדי?

בכבוד רב -

תשובה

שלום וברכה

לפני כל דבר אחר - אני מבקש לפתוח שערי ברכה. שתהיה שאלה זו בקרוב בלתי רלוונטית, ותמצא את גאולתך.

אני מבין היטב את האכזבה שלך, ואת הרצון שרבנים משפיעים ״ימגרו״ את תופעת הרווקים והרווקות, ויביאו סוף לכאב הגדול קורע הלב של אלה שנותרים בודדים.

והלוואי והיינו יודעים איך לעשות זאת.

אנו יודעים לפעול בדרך הטבע ככל יכולתנו. כן לנסות לשדך; כן לנסות לפתוח לבבות; כן לעבוד ביחד עם הרווקים והרווקות על החוזרות שלהם, על היכולת לדבר דיבור נוגע, על הכישרון הגדול להקשיב ולהסכים לפנות חלל למען השני, ועוד ועוד.

אנו יודעים לנסות לפתוח שערי ברכה.

אך אין בידינו למגר את התופעה, בעיקר בשל העובדה שיש לה שורשים רבים, וסיבות רבות, ואין מוקד חד ממדי שניתן לפגוש אותו ולפעול בו.

ואולי אתה תלמד אותנו לפתוח פתחים שאנחנו לא יודעים....

כל טוב ושמחנו בשמחות

כתבות נוספות