שאל את הרב

יחסי ידידות עם גוי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 23/09/13 23:51 יט בתשרי התשעד

שאלה

שלום הרב

אני תלמידת תיכון לומדת בבית ספר חילוני שבו לומדים גם ילדים מכל הדתות ומכל העדות. אני בת למשפחה חילונית לגמרי ובזמן האחרון התחלתי להתעניין יותר בדת. הפסקתי ללבוש מכנסיים ולשים חצאיות ככל האפשר- חוץ משיעורי ספורט שאני שמה מכנס חצאית.

הבעיה שלי היא כזאת כל החברות שלי הן חילוניות לגמרי וכל פעם כשרואות אותי עם חצאית הן עוקצות אותי אומרות לי מה את נהיית לנו דוסית מיום ליום, את רצינית עם הקטע של דת ומתחילות לצחקק עלי וזה מאוד מעליב אותי מרגישה שהן לא מקבלות אותי כמו שאני. יש אצלי בשכבה מישהי מוסלמית ממש נחמדה שלומדת איתי בשיעורי אנגלית, כל פעם שמתפתחת בינינו שיחה אני מרגישה שהיא מבינה אותי. סיפרתי לה על זה שהתחלתי יותר להתקרב לדת והיא פעם גם שמעה את החברות שלי צוחקות עלי וייעצה לי לא להישבר וללכת בדרך שאני מאמינה בה ושמי חברת אמת שלי תקבל אותי כמו שאני. היא ממש נחמדה ואני ממש מרגישה קרובה אליה ולא אל החברות החילוניות שלי.

פה אני מבולבלת. מה עדיף יהודיה חילונית שצוחקת עלי או מוסלמית שמקבלת אותי כמו שאני? מה קודם למה? הדת קובעת או האישיות של האדם? בכלל לפי הדת מותר להתיידד עם גוי?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אין כל צורך להתרחק מגוי או חלילה לשנוא גוי.
עם מוסלמים יש יותר יותר שלום מאשר עם נוצרים שנחשבים לעובדי עבודה זרה.
יחד עם זאת צריך להזהר מידידות קרובה מדי - תמיד עלולות להיות השפעות שליליות (עד כדי התבוללות).

לכן אפשר לשוחח בידידותית בכיתה - אבל אין מקום לבילוי משותף בביתה וקל וחומר לצאת יחד עם חברות שלה וכד'

באשר ללעג מהחברות היהודיות - זו תגובה שמעידה על פחד וחולשה אצלן. הן מרגישות שיש לך דרך משמעותית, שאת פועלת מתוך עומק רוחני. כל זה ממחיש להם את העולם הריק, החיצוני והחומרי שממלא אותן.

את צריכה להיות עקבית בדרכך. אם תמשיכי בכך תזכי להערכה רבה, יהיו בנות שיתעניינו בדרכך ואולי גם יצטרפו אליך.
את צריכה להרגיש כמו האבות והאמהות: אברהם ושרה, יעקב ורבקה וכו' שחיו בתוך סביבה אחרת ועוינת - אבל העקשנות שלהם בדרכם הביאה להם בסוף מעמד מכובד והרבה הערכה.

אנשי קרית ארבע אומרים לאברהם: "נשיא אלוקים אתה בתוכנו..."
ליצחק אומרים: "ראו ראינו כי היה ד' עמך..."
אם יהיה לך כוח, ותתמידי בדרכך מתוך אמונה זקופה - תהיה לך השפעה על אחרים סביבך עד כדי כך שתוכלי לראות בכך שליחות.

את הכוח להתמודד עם הקשיים מול חברה עוינת תמצאי בהתחזקות בדרך שלך: ללמוד יותר, להתפלל יותר, ככל שתתמלאי בטוב האלוקי המזומן לך, יהיה לך יותר כוח לעמוד בכל הקשיים.

בהצלחה!!!

כתבות נוספות