שאל את הרב

יושרה בהדרכה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 09/09/11 12:25 י באלול התשעא

שאלה

שלום הרב, אני מדריכה בתנועת אריאל... ואני ממש לא מסכימה עם הרבה מהדברים שהתנועה מחייבת. אני מרגישה קצת צבועה כשאני מחייבת את חניכה שלי לעשות דבר מסויים אבל לא עומדת בו בעצמי. ועוד בנושא צביעות- יש דברים שעם חברות אני יעשה אבל ליד החניכות בחיים לא...לדוגמא צניעות ועוד...ואני מרגישה רעה שאני ככה לא אמיתית בסניף...יש לך אולי הצעה בשבילי? תודה רבה

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אפתח בהערכה כלפי היושר האישי שלך. יפה מאוד שאת מבינה שיש כאן בעיה ומבקשת לכך פתרון.
גם אני מאמין שמדריך או מורה לא יכול להיות מזויף: לדרוש דברים מהחניכים ומעצמו לא לדרוש זאת.

יש פתרון פשוט לקושי שלך אבל הוא מבוסס על נקודת מוצא שבאופן עקרוני את כן מסכימה עם הערכים של התנועה אלא שבאופן מעשי את לא מצליחה לעמוד בכך.

אם באופן עקרוני גם את מסכימה שצריך לדוגמה, להיות יותר צנועים אלא שבינתיים את לא יכולה לעמוד בכך, את יכולה לשקף זאת לחניכות.
כשאני לדוגמא, מדבר עם תלמידות שלי על שמירת הלשון, אני לא מציג את עצמי כמי שכבר מתוקן בכך. אני אומר: "זו תקלה אצל כולנו, אנחנו מחפשים דרכים להשתפר ולהתקדם".
את יכולה לומר שגם את משתדלת לקיים ולא תמיד מצליחה, ולהדגיש שבמסגרת הסניף כולם חייבים לשמור, מפני שזה חלק מהעקרונות של 'אריאל'.

אם התחושה שלך שאת ממש לא מזדהה עם הדרך של התנועה, את צריכה לקיים על כך בירור עם המרכזת של הסניף וביחד אתה להחליט כיצד בדיוק ההדרכה שלך מתנהלת.

כתבות נוספות